ایسنا نوشت: معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو گفت: آئین نامه‌ای به مجلس فرستاده‌ایم و در انتظار تصویب آن هستیم تا با تبلیغات ماهواره‌ای طبق ضوابط برخورد کنیم.

دکتر اکبر عبدالهی اصل با تاکید بر اینکه هر محصولی که از ماهواره تبلیغ شود پروانه‌اش باطل می‌شود گفت: آئین نامه‌ای به مجلس فرستاده‌ایم و با تبلیفات سوء محصولات کشورهای مختلف و شبکه های آنها برخوردی جدی می کنیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه از دنیا قانونی وجود ندارد که دارو احتیاج به تبلیغ داشته باشد. در مورد داروهای OTC و برخی از ملزومات مجاز هم همینطور است.

عبدالهی اصل اضافه کرد: وقتی ما شبکه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم تبلیغاتش را هم به رسمیت نمی‌شناسیم، اگر هر محصولی مجاز به تبلیغ باشد (مثل محصولات آرایشی و بهداشتی) و تبلیغش از این شبکه‌ها پخش شود؛ در صورتی بی‌ارتباط به ما خواهد بود که برای آن کشور تبلیغ کند یعنی به زبان آنها و در شبکه‌های آنها تبلیغ می‌کند در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو گفت: آئین نامه‌ای هم در این خصوص برای مجلس فرستاده‌ایم و در انتظار تصویب آن هستیم.

۴۷۴۷

کد خبر 473165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 1
    چقدر چيپ............................
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 1
    بنظرم با توجه به حجم بالاي خلافكاري در حوزه غذا و دارو، قدرت سازمان غذا و دارو بايد تا حد قدرت وزارت اطلاعات افزايش يابد تا بتوان جلوي متخلفين را در اقصي نقاط كشور گرفت.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 0
    ببخشید تبلیغات چه ربطی به معاونت غذا دارو دارد؟شما هنر بخرج بده و نظارت بر مواد غذائی را درست و حسابی انجام بده.تبلیغات بر عهده وزارت خانه دیگریه.شاید همین ندانستن شرح وظایفشه که وضعیت امنیت غذائی ما به خطر افتاده؟از وزیر درست و حسابی مثل دکتر هاشمی بعیده که همچین معاونی داشته باشه.
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 0
    آخه این چه منطقیه که ما به تولید کننده بگیم مطابق میل ما اجناست را تبلیغ کن و بفروش برسان؟ هر سازمانی که نقشش جلوگیری از تقلب در تولید است، باید در مورد اجناس تقلبی افشاگری کند نه این که به تولید کننده بگوید جایی که من میگویم اجناست را بفروش برسان؟ دیگه فقط مونده به مردم بگن، چیزهایی را که ما میگیم بخرید.... واقعا که
  • محمد IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    13 2
    به جای این مسخره بازی ها ، جلوی تولید و توزیع کالاها و اجناس غیر استاندارد رو بگیرید که جون مردم بیشتر در خطر نیفته.البته فکر کنم هنر و توانایی شما در حد همین کارا باشه که می کنید...
    • میثم IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
      2 0
      دوستان لطفا زود موضع گیری منفی نکنید. سازمان غذا و دارو در مورد این مساله که به این سازمان مربوط میشه داره کاملا درست عمل میکنه. هیچ چیزی بیشتر از داروهای غیر مجاز و تایید نشده ،جان و سلامتی مردم رو به خطر نمیندازه.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    11 3
    اینکه تبلیغات چه مجاز یا غیر مجاز چه ربطی به غیر مجاز شدن دارو یا فراورده دارد را نمی فهمم یعنی فقط مصرف کننده یک انتخاب را از دست می دهد. یعنی عکسش می تواند درست باشد یعنی هر چیزی که در روزنامه ها و یا کانال های مجاز تبلیغ می شوند ، مجاز و درست خواهند بود نمی فهمم چرا سازمان غذا و دارو می خواهد مشکل درامدی صدا و سیما را حل کند
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 1
    پیمان اخوت بسته با صدا و سبما
  • بی نام AT ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 0
    یعنی چی. برای تشخیص مجاز و غیر مجاز بودن یک محصول استانداردهای علمی تعریف شده برای این سازمان
  • بی نام RO ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    3 4
    شاید مجاز باشه ولی اون چیزی که تو تبلیغ میگند در خونه نمیاد
  • عبد A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 3
    سلام اگر این اظهار نظر با همین کیفیت رخ داده باشدخیلی خطرناک است. چون می شود بهانه ای برای متقلبان، که بگویند محصول ما سالم است ولی چون شبکه ماهواره ای تبلیغ کرده ممنوع شده است. مثل قاچاقچیان قرص های روان گردان و مواد مخدر که با حیله بازی به دروغ می گویند چون دیگران ویا حکومت با شادی و خوشی تو را نمی خواهد این همه علیه این قرص ها و مواد تبلیغ بد می کنند. و خریدار هم که شاید دنبال توجیهی برای عقل خود می گردد این حرف را عاقلانه و حتی دلسوزانه می پندارد و به دنبال سراب این تبلیغ می رود و در نهایت موجب نابودی عقل خود می شود خدایا من و همه جوانان و همه ملت شریف ایران را از شر قرص های روان گردان و مواد مخدر در امان بدار و همه فریب خوردگان را شفا عنایت فرما
  • خاطره A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    3 0
    یکی از محصولات معروف کارخانجات ایرانی تو ماهواره تبلیغ شده بود... بعد وزارت ارشاد به وزارت بهداشت گیر داده بود... بعد وزارت بهداشت آمد شرکت مارو بست و از ما تعهد گرفت چرا چون اسم شرکتمان شبیه به اسم آن محصول کارخانه دیگر بود یعنی زورشون به طرف نرسیده بود برای اینکه کاری بکنند به ما گیر دادند چون اسممون شبیه اسم اونها بود جلومون رو گرفتند ... و مجبور شدیم تعهد هم بدهیم... تعهد برای کاری که نکردیم.... جالب اینجاست آن محصول و آن کارخانه از مشهورترین ها در ایرانند و همه میشناسنشون...