۰ نفر
۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
هالووین 2015 و سنت های جالب!/تصاویر

ذائقه بشر برای چشیدن هیجان در طول تاریخ باعث شده تا جشن های متفاوتی تبدیل به سنتی هرساله در نقاط مختلف دنیا شود.

به گزارش توریسم آنلاین،"هالووین" یکی از همین جشنها است که ترس و هیجان چاشنی این جشن مربوط به مغرب زمین است و در حدود 2 هزار سال قدمت دارد.

تاریخ برگزاری هالووین آخرین روز ماه اکتبر(9 آبان) است و رسم های مختلفی برای برگزاری آن در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد، اما اصل هالووین از ایرلند ریشه گرفته است.

در اتریش مردم یک شمع را برای کل شب روشن می کنند و کمی آب و نان برای راضی کردن ارواح و انرژی های کیهانی بیرون از خانه شان می گذارند.

در زادگاه "هالووین" ،ایرلند مردم شلغم را تراشیده و به عنوان فانوس استفاده می کنند،آنها همچنین سیب آویزان می کنند و در محله خودشان با همسایگان بازی می کنند و کیک میوه ای می خورند.

در آلمان مردم برای دور کردن روح های پلید ،چاقو همراه خود دارند.

در اسکاتلند مردم یک عدد سیب را پوست می گیرند.طریقه پوست گرفتن باید به صورت یک نوار پیوسته باشد ،سپس آن را پشت سر انداخته و به هر شکل حروف درآمد اول اسم همسر آینده آن شخص، مشخص می شود.

در انگلستان مردم آتش بازی به راه می اندازند و انواع سنگ و آجیل را به سمت آتش پرتاب می کنند تا سرنوشت مرگ و یا عشق شخص پرتاب کننده مشخص شود.آنها معمولا از چغندر برای درست کردن فانوس استفاده می کنند و به جای گرفتن آب نبات از همسایه ها ،پول هدیه می گیرند.

در مکزیک ،موسیقی ماریاچی ،شیرینی های به شکل جمجمه،رژه با لباس های عجیب و روشن کردن شمع برای دور کردن ارواح بد جزئیات اصلی هالووین است.

در سوئد در این روز مردم ساعات کاری کمتری دارند و استفاده از لباس های هالووینی غربی ،مرسوم نیست.

در هنگ کنگ،مردم جلوی عکس های از دست رفتگانشان آب و غذا و فانوس های روشن می گذارند و معمولا تصاویری از پول را آتش می زنند.

در ژاپن تقریبا رسوم مانند چین و هنگ کنگ است با این تفاوت که به خانواده هایی که شخص از دست رفته دارند ،هدیه می دهند و رودها مملو از فانوس های روشن می شود.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =