عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت می گوید: رسانه ملی باید رویکرد ملی بودن خود را حفظ کند.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص جلسه امروز فراکسیون رهروان ولایت با محمد سرافراز، رئیس صداو سیما گفت: در جلسه گذشته شورای مرکزی فراکسیون در رابطه با مشکلات سازمان صداو سیما و نوع خبر رسانی رسانه ملی مباحثی مطرح شد. بخشی از این صحبت ها مربوط به انتقاداتی بود که بعضی از نمایندگان به عملکرد صداوسیما و برنامه سازی های این رسانه در زمانی داشتند که موضوع برجام در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس بررسی می شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پس از این انتقادات بود که شورای مرکزی فراکسیون از رئیس سازمان صداوسیما دعوت کرد که برای پاسخ گویی به سئوالات و ابهامات نمایندگان در مجلس حاضر شود.

وی در واکنش به اینکه بعضی از نمایندگان معتقدند صداوسیما با  رویکردی یک جانبه و تریبون دادن های بیش از حد به مخالفان برجام، فضایی را به وجود آورد که منتهی به تخریب رئیس مجلس شد، اظهار کرد: یکی از بحث هایی که در جلسه گذشته مطرح و در این جلسه نیز پیگیری خواهد شد همین مسئله بود. ما در این نشست از جهت «طرفیت» یا «ملی بودن» صداو سیما را مورد سئوال قرار می دهیم که باید این رسانه به طرفداری از گروه‌ها و احزاب بپردازد یا رسانه ای عمومی و ملی بدون رویکرد حزبی باشد؟

ندیمی با بیان اینکه تاکید نمایندگان مجلس این است که رسانه ملی باید کارکرد ملی داشته باشد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در قضیه برجام رهبر انقلاب فرمودند که این مسئله نباید به جدال گروهی و جریانی بیانجامد، بلکه بیشتر به صورت مباحث طلبگی باشد و موجب انشقاق و تفرقه اجتماعی نشود. از این رو یکی از سئوالات جدی ما از رئیس صداو سیما این است که آیا کارکرد این رسانه همین گونه و مطابق با فرمایشات رهبری بوده یا نبوده است؟!

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت تاکید کرد: البته از رسانه ملی انتظارات بسیار بیشتری داریم و این تنها یک مورد است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس دهم در آینده نیز شاید لازم باشد که از جهت اطمینان از بی طرفی رسانه ملی در انتخابات جلساتی را با رئیس سازمان صداوسیما داشته باشیم و این تعامل دو طرفه ادامه داشته باشد.

ندیمی اظهارکرد: این جلسه اولین نشست تخصصی رئیس رسانه ملی با فراکسیون رهروان ولایت است که اکثریت نمایندگان مجلس را تشکیل می دهند. سرافراز یک بار دیگر نیز برای پیگیری بودجه سازمان به صورت فردی به مجلس آمده بود، اما در این جلسه ضرورت دارد که سر افراز از دیدگاه‌ها، هم اندیشی ها و انتقادات نمایندگان مطلع شود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    صدا و سیمای میلی نه ملی
  • بی نام GB ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    5 0
    نمایندگان مجلس خیلی زودتر باید با رسانه میلی دولت قبلی برخورد می کردند نه حالا این رسانه حتی در جهت منویات رهبری عمل نمی کند . چه رسد به خواست مردم و دولت . این رسانه عملا به دشمنی با دولت اقدام کرده . پس شورای نظارت بر رسانه ملی کجاست ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    9 1
    آش اونقدر شور شده که کسی مثل ایرج ببخشید ابوذر ندیمی هم دادش در آمده است . خدا به سرافراز رحم کند ما که عوض نداریم خدا صد در دنیا ویک در آخرت عوضش رو بدهد.