استاندار کرمانشاه: منابع سرمایه گذاری دولت در کشور کاهش پیدا کرده است

ایسنا نوشت: رازانی گفت: با توجه به اینکه اعتبارات و منابع سرمایه گذاری دولت در کشور کاهش پیدا کرده، لذا دستگاه های اجرایی باید نهایت تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بکار گیرند.

اسدالله رازانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد: طی چند روز گذشته با تعدادی از سرمایه گذاران بخش های عمومی و خصوصی جهت اجرای پروژه های بزرگ و تاثیرگذار در استان مذاکراتی داشته ایم و قصد داریم زمینه ورود سرمایه گذاران را به استان تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران وظیفه دارند در راستای اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار جدیت داشته باشند، ادامه داد: در استان باید پروژه هایی اجرایی شود که هم با دقت کامل و کارشناسی انتخاب شده باشند و هم اینکه اجرای آنها منجر به تحول در استان شود و افزایش بهره وری در اجرای طرح ها نیز منظور گردد.

استاندارکرمانشاه تصریح کرد: باید توجه داشت که اعتبارات محدود به نیازهای نامحدود اختصاص پیدا می کند، بنابراین باید ضمن تخصیص درست منابع، زمینه جذب سرمایه گذاری در استان بیش از پیش فراهم شود.

رازانی تاکید کرد: ضرورت دارد مدیران با خلاقیت و ابتکار در استان تحول ایجاد کنند و این مهم با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود و نگاه درست به آینده صورت می گیرد.

وی گفت: هزاران فرصت برای حرکت به سمت توسعه در استان وجود دارد که این موضوع نیازمند برنامه ریزی دقیق جهت شناسایی ظرفیت های موجود با استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

استاندار کرمانشاه گفت: برای جذب منابع، حتی منبع خرد که می تواند تحرک در استان ایجاد نماید باید برنامه دقیقی وجود داشته باشد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: خیلی از انتظارات را نمی توان با منابع موجود پاسخ داد، بنابراین بیشتر تلاش ها باید در جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی در کشور متمرکز گردد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهره وری با مصرف و هزینه درست منابع محقق می شود، گفت: اولویت کار در جهت اجرای پروژه ها، اتمام طرح های نیمه تمام است و این موضوع را با جدیت در برنامه ریزی ها لحاظ خواهیم کرد، زیرا بعضی از پروژه ها زمان زیادی از آنها گذشته اما هنوز اجرایی نشده اند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در حال انجام برای تدوین برنامه ششم توسعه گفت: باید تلاش ویژه ای در راستای شناخته شدن جایگاه استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت های موجود در این برنامه با نظرات کارشناسی صورت گیرد تا بر اساس آن برنامه های راهبردی برای استان تدوین گردد.

استاندار کرمانشاه گفت: در تدوین این برنامه باید با پیگیری ویژه، نظرات استان که با توجه به شرایط موجود طراحی می شوند، مدنظر قرار گیرد.

وی اظهارکرد: در کارگروه های تخصصی و ویژه ای که برای بررسی برنامه ها و نظرات کارشناسی برنامه ششم توسعه تشکیل می شود ضرورت دارد که راهکارهای مبتنی بر توسعه و پویایی که منجر به تحول استان گردد، مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه کلیات برنامه پنج ساله ششم توسعه و همچنین محورهای تدوین لایحه بودجه سال 1395 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شد و مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =