نفرات برگزیده اولین رویداد ایده شو در هرمزگان معرفی شدند

ایده های برتر اولین رویداد ایده شو هرمزگان پس از طرح ایده ها با رای شرکت کنندگان و داوران انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، این رویداد توسط مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و با همکاری آب و فاضلاب شهری هرمزگان در اولین گام با موضوع آب برگزار شد که پس از داوری اولیه 12 طرح انتخابی مرحله نهایی مشخص شدند که در حضور شرکت کنندگان و داوران به طرح ایده های خود پرداختند.

12 شرکت کننده مرحله نهایی با طرح ایده های خود از آن دفاع کردند که با رای شرکت کنندگان پنج ایده به مرحله پایانی راه یافتند که پس از پرسش و پاسخ با حضور داوران سه ایده برتر انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، با رای هیات داوران، غلامرضا نعمتی با طرح ایده مدرسه مهر مقام اول، محمد صداقتی با طرح ایده سرشار از زندگی مقام دوم و منصور عبدالله زاده با طرح ایده سوئیچ کنتور آب مقام سوم اولین رویداد ایده شو را کسب کردند.

آمادگی برای برای برگزاری ایده شو در تمامی حوزه ها

 رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از آمادگی برای برگزاری ایده شو برای رفع مشکلات تمامی حوزه های مورد نیاز استان هرمزگان خبر داد.

علی فتی رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در اولین رویداد ایده شو که با موضوع آب برگزار شد، بیان داشت: این رویداد با نیاز سنجی هایی که از سوی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری صورت می گیرد برگزار می شود که اولین ایده شو با اعلام آمادگی آب و فاضلاب شهری بندرعباس برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد های همچون ایده شو و استارت آپ ویکند در راستای تحقق گفتمان علم و فناوری دولت و حل معضلات استان توسط پارک علم و فناوری برگزار می شود، تصریح کرد، از ابتدای امسال تاکنون رویدادهای ایده شو و استارت آپ ویکند در دو مقطع زمانی برگزار شده و با استقبال خوبی هم مواجه بوده است.

فتی ادامه داد، پارک علم و فناوری هرمزگان آمادگی دارد تا از ایده های مطرح شده در ایده شو را مورد حمایت قرار دهد، گفت: ایده هایی که کاربردی بوده و صرفه اقتصادی  داشته باشند زیر چتر حمایتی پارک علم و فناوری استان هرمزگان قرار می گیرند.

وی طرح ایده دانش آموزان در کنار متخصصان و کارشناسان در اولین رویداد ایده شو را به فال نیک گرفت و بیان داشت: پارک علم و فناوری با راه اندازی مرکز نوآوری تلاش کرده تا این مجموعه علمی فناوری را با مدارس و دانشگاه ها پیوند بزند.

ایده شو فرصتی برای افراد دغدغه مند

در این مراسم همچنین حسین رئیسی مدیر مرکز نوآوری و دبیر برگزاری اولین ایده شو با موضوع آب گفت: اولین ایده شو با همکاری آب و فاضلاب شهری هرمزگان برگزار شد و فرصت خوبی بود تا افراد دغدغه مند ایده هایشان را را در زمینه های صرفه جویی، جلوگیری از هدر رفت آب و تصفیه پساب مطرح کنند.

وی همچنین به روند برگزاری ایده شو اشاره کرد و گفت: با انتشار اولین فراخوان ایده شو 22 ایده با موضوع آب دریافت شد. همچنین از 150 نفر ظرفیت تعیین شده برای شرکت در اولین رویداد ایده شو تا سه روز قبل از برگزاری مراسم تکمیل شد.

رئیسی با بیان اینکه مرکز نوآوری در تلاش است تا با برگزاری این رویداد از ظرفیت علاقه مندان به طرح ایده استفاده نماید، بیان داشت: با ارتباطی که از سوی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری با دانشگاه ها و مدارس انجام شده امیدواریم حداکثر استفاده از افراد صاحب ایده صورت گیرد. 

بسیاری از ایده ای مطرح شده قابلیت پیاده سازی دارند

در این مراسم همچنین علی رضایی معاون خدمات مشترکین آبفای هرمزگان با استقبال از طرح ایده ها بیان داشت: بسیاری از ایده های مطرح شده در اولین رویداد ایده شو قابلیت پیاده سازی دارند.

وی با قدردانی از برگزاری این رویداد که شهروندان را در مدیریت مصرف آب مشارکت داده خاطر نشان کرد، در حال حاضر استان هرمزگان در شرایط بحران کم آبی قرار دارد که از خط قرمر نیز گذشته است و برای رفع مشکل باید راه حل مناسب پیدا کرد و در این راه بهتر است که از فکر نوآورانه استفاده کرد.

معاون خدمات مشترکین آبفای هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد، با طرح ایده های مطرح شده و استفاده از ابزارهای فرهنگی و تکنولوژی های روز بتوان این سرمایه را برای آیندگان نگه داشت.

حفر بیش از پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز

در ادامه این مراسم رضایی مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان با تقدیر از برگزاری رویداد ایده شو که شهروندان را در استفاده بهینه از این سرمایه ملی مشارکت می دهد ابراز داشت: با بی توجهی هایی که صوت گرفته از سال 85 تا سال 92 تعداد 338 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور حفر شده که از این تعداد پنج هزار و 751 حلقه چاه غیر در استان هرمزگان حفر شده است.

وی در عین حال اضافه کرد، علاوه بر این تعداد زیادی چاه در حیاط منازل بوده که از دید آمار دور مانده اند و این از نظر ما نوعی بی مسوولیتی دست اندرکاران مربوطه در زمان تصدی مسوولیت به شمار می آید.

وی با بیان اینکه 92 درصد آب زیر زمینی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه کرد، در حال حاضر بسیار از این آب ها نیز شور شده است و اسفناک ترین بحران را برای خود بوجود آورده ایم.

وی با بیان اینکه زنگ خطر بحران کم آب به صدا درآمده است، افزود: با شرایطی که در بیشتر استان های کشور در مناطق جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور بوجود آمده در آینده می بایست نزدیک به 59 میلیون نفر از این مناطق مهاجرت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری با فکرهای جوانان امروز بتوان این سرمایه حیاتی را برای آیندگان نگه داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =