رویکردهای نوینی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل با نگرش بر حقوق شهروندی با سه شاخص زیرساخت قوام بخش محیط‌ زیست، توسعه زیرساخت بر مدار اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی تدوین شده است.

پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی در حوزه ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل و عملکرد شرکت ساخت و توسعه بر اساس شاخص های حقوق شهروندی منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ حبیب خراسانی، رییس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه با اعلام این خبر افزود: شرکت ساخت و توسعه در رویکردی نوین به ارایه عملکردها براساس شاخص‌های حقوق شهروندی پرداخته و پروژه‌ها را در قالب معیارهای کارآمدمحوری برای شهروندان معرفی کرده است.

خراسانی ضمن تاکید بر این معیارها اظهار داشت: رویکردهای نوینی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل با نگرش بر حقوق شهروندی تدوین شده‌اند که با سه شاخص زیرساخت قوام بخش محیط‌ زیست، توسعه زیرساخت بر مدار اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی و توسعه زیرساخت در گرو پیوست فرهنگی قابل ارایه است.

وی در بخش زیرساخت قوام بخش محیط زیست، احداث راه ها را با لحاظ کردن کلیه شاخص های زیست محیطی از مهمترین رویکردهای توسعه زیرساخت ها دانست و گفت: استفاده از مصالح بادوام، استفاده از تکنولوژی های نوین راهسازی به منظور آسیب رسانی کمتر به محیط زیست، کاهش مصرف سوخت، رعایت حقوق حیوانات و پاسداشت منابع طبیعی از جمله مواردی است که در احداث پروژه ها رعایت شده است.

خراسانی توسعه زیرساخت ها بر مدار اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی را شاخص مهمی دانست و افزود: زیباسازی و ارتقای معماری و منظر راه، تکریم حقوق مالکان، رعایت اخلاق حرفه ای مهندسی در توسعه زیرساخت ها، توجه به مصالح ملی برای آغاز پروژه های جدید و ...نیز شاخص های رعایت شده در این بخش است.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل توسعه زیرساخت ها در گرو پیوست فرهنگی را سومین شاخص در پیش نویس این منشور عنوان کرد و معیارهای آن را در گرو توسعه مسایل فرهنگی، آموزشی، توجه به فرهنگ بومی، توسعه گردشگری و توجه به اقلیم و جغرافیا در طراحی و ساخت ایستگاه ها، عوارضی ها، مجتمع های خدمات رفاهی، ابنیه فنی و .. دانست .

وی بخش های مختلف پیش نویس این منشور را با ارایه عملکردها در سه حوزه راه، راه آهن و آزادراه معرفی کرد و اظهار داشت: در این منشور عملکردهای شرکت ساخت وتوسعه در این سه حوزه با رعایت این شاخص ها در پروژه ها معرفی شده است و توسعه زیربناهای حمل ونقل، توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شعار ما در احداث راه ها خواهد بود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =