ایسنا نوشت: «مایکل مور» مستندساز سرشناس و برنده اسکار آمریکایی گفت: فیلم جدیدم را برای اکران سانسور نخواهم کرد.

«مور» که به سبب دیدگاه‌های ضد آمریکایی‌اش همواره مورد توجه ویژه‌ای است در گفت‌وگو با نشریه «ورایتی» عنوان کرد مستند جدیدم «جای حمله بعدی کجاست؟» را برای نمایش سانسور و یا تدوین مجدد نخواهد کرد.

این کارگردان جنجالی و ضدجنگ در مورد مستند جدیدش گفت: «فیلمم را کوتاه نخواهم کرد. ما در این کشور به سانسور اعتقاد نداریم و در مورد این مسائل نمی‌توان مصالحه کرد.»

مستند «مکان حمله بعدی کجاست؟» از سوی انجمن تصاویر متحرک سینمای آمریکا به سبب استفاده از زبان نامناسب و تصاویر خشن با درجه «R» (افراد زیر ۱۷ سال باید به‌همراه والدین یا افراد بزرگتر از خود فیلم را مشاهده کنند) ارزشیابی شده است و اگر «مایکل مور» بخواهد آن را با درجه «PG-13» (درجه عمومی‌تر نمایش) اکران کند، باید بخش‌هایی از آن را سانسور کند.

«مور» در واکنش به تصمیم انجمن تصاویر متحرک سینمای آمریکا اضافه کرد: "تمام این چیزها در فیلم من وجود دارد اما این مسائل ناراحت کننده‌تر از چیزهایی نیست که هر روز در اخبار عصر می‌بینیم. طبق درجه‌بندی انجمن تصاویز متحرک نوجوانان برای تماشای مستند من حتما با والدین خود به سینما بروند اما توصیه من به نوجوانان آمریکایی این است که شما می‌دانید چه می‌کنید و چگونه آن را بدست آورید".

مستند «جای حمله بعدی کجاست» به چگونگی برخورد کشورهای اروپایی چون فنلاند و فرانسه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با دولت آمریکا می‌پردازد.

ویژگی اصلی فیلم‌های «مایکل مور» زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران بخصوص سیاست‌مداران آمریکا است که از آن جمله می‌توان به «راجر و من»، «بیکن کانادایی»، «گنده»، «بولینگ برای کلمباین»، «فارنهایت 9/11»، «سیکو» و «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» اشاره کرد.

این مستندساز برجسته در سال 2003 با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان «کلمباین» و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند «فارنهایت 9/11» جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

قرار است مستند «جای حمله بعدی کجاست» از تاریخ 23 دسامبر اکران شود تا شرایط حضور در فصل جوایز سینمایی و بویژه اسکار را کسب کند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =