رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: ایمیل جعلی شیوه ای است که کلاهبرداران اینترنتی به منظور سوء استفاده از کاربران اینترنت به کار می گیرند؛ بنابراین کاربران مراقب ایمیل های جعلی باشند .

سرگرد جواد شعبانپور در این رابطه به خبرآنلاین بيان کرد: اصلي ترين راه پيشگيري از به دام افتادن در اين گونه موارد توجه به اين نکته است كه از صحت انها اطمينان حاصل كنيم؛ چرا كه ايميلي که در آدرس فرستنده آن نام ارگان و يا سازمان معتبري درج شده است لزوماً واقعي نيستند.
شعبانپور عنوان كرد: با توجه به افزايش دانش کاربران اينترنت و همچنين به وجود آمدن راه کارهايي براي جعل و کلاهبرداري در فضاي مجازي در برخي موارد افراد با استفاده از آدرس ايميل‌هاي معتبر اقدام به ارسال ايميل به ساير کاربران مي كنند.
وي اظهار داشت: در شگردي جديد، کلاهبرداران ايميل هايي را به صورت انبوه به کاربران ارسال کرده كه ممكن است، کاربر بدون چک کردن مبدأ ايميل آن را باز کرده و متأسفانه مورد نفوذ و حمله کلاهبرداران قرار گيرد. شعبانپور افزود: در اين روش ايميل هاي ارسالي از سوي کلاهبرداران به ظاهر داراي آدرس معتبر و مهم بوده و از قرباني خواسته مي‌شود به لينک خاصي مراجعه كرده ، اطلاعات مورد نظر را ارسال کنند و يا پولي را به حساب مورد نظر واريز كنند.
رئيس پليس فتا زنجان با اشاره به اين شيوه از كلاهبرداري به کاربران اينترنت توصيه كرد قبل از هرگونه اقدام و پاسخگويي به اين نوع ايميل ها حتماً به نکات زير توجه كنند. هيچگاه اطلاعات کاربري خود را از طريق يک درخواست يا فرمي که از طريق ايميل دريافت کرده ايد، وارد نکنيد. هميشه براي وارد کردن اطلاعات حساس کاربري ، يک صفحه جديد در مرورگر خود باز کنيد و آدرس آن وب سايت را به صورت دستي وارد کنيد. هيچگاه در يک ايميل مشکوک به فيشينگ روي لينکي کليک نکنيد. براي وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربري هميشه از وب سايت هاي ايمن که باhttps:// شروع مي‌شوند استفاده کنيد.
به طور مرتب فعاليت هايي که در حساب کاربري شما انجام مي شود را زير نظر داشته باشيد.
به طور مرتب تراکنش هاي حساب بانکي خود را چک کنيد.
بطور مرتب مرورگر خود را بروز کرده و همه وصله هايي امنيتي آنرا نصب وفعال نماييد.
کامپيوتر خود را با نصب يک آنتي ويروس و آنتي اسپاي وير و يک فايروال مناسب محافظت کنيد.
قبل از واريز کردن وجه معامله به غير از ايميل از طرق ديگر مثل تلفن يا فاکس تأييديه شماره حساب را دريافت کنيد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =