فروشگاه‌های تاناکورای خراسان جنوبی پلمب می‌شوند

تسنیم نوشت،رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 42 هزار و 978 مورد بازرسی از اماکن صنفی و واحدهای دیگر انجام شده است، گفت:عرضه کنندگان پوشاک دست دوم خارجی در خراسان جنوبی پلمب می‌شوند.

علی تهوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 42 هزار و 978 مورد بازرسی از امکان صنفی مختلف انجام و 814 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها بالغ بر 14 میلیارد و 520 میلیون ریال است، افزود: در زمینه رسیدگی به شکایات و برگشت مبلغ به شکاک نیز 507 میلیون تومان به مردم برگشت داده شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح نظارتی اصلاح آرد و گندم در یک سال گذشته گشت‌های نظارتی بر واحدهای صنفی نانوایی در خراسان جنوبی انجام شد.

تهوری افزود: از ابتدای اجرای طرح نظارتی بر آرد و گندم تاکنون 132 پرونده به ارزش 303 میلیون ریال تشکیل و برای بررسی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون نظام صنفی در صورت ضرورت حضور مداوم فروشندگان در خیابان‌های ورودی‌های شهر باید پروانه کسب بگیرند اما حضور کمتر از یک روز است و پس از فروش محصول در محل عرضه حضور ندارند.

وی با بیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها در هفته گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: موضوعات آرد و نان در کارگروه تخصصی آرد و نان مورد رصد و پایش است و در زمینه نظارت بر نانوایی‌ها، ارتقای کیفیت نان، از هفته گذشته با تقویت گشت‌های مشترک با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، شرکت غله و خدمات بازرگانی، تعزیرات حکومتی بازدیدهای مشترکی از تمامی واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این طرح فرم‌های ارزیابی تخصصی برای برآورد و وضعیت نانوایی‌ها و در قالب این بازدیدها تکمیل و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و موضوعاتی چون وضعیت بهداشتی، ترازوی دیجیتال، نرخ نامه، رعایت نکات بهداشتی، بهداشت فردی، کیفیت آرد ونان از هر واحد صنفی ارزیابی می‌شود.

تهوری افزود: در پی شکایات حقوقی در هفته گذشته یک مجوعه موضوع گران فروشی یک بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و پس از احصا تخلف پرونده این بنگاه اقتصادی به دلیل گران فروشی به ارزش 85 میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در سطح واحدهای صنفی در خراسان جنوبی عرضه کنندگان کالا هستند، اظهار داشت: عرضه کنندگان کالا از جمله خواروبار، میوه تره بار و نان بود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در بخش جلوگیری از عرضه پوشاک دست دوم قاچاق در کمیته تخصصی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد و در صورت عرضه پوشاک در سطح واحدهای صنفی برابر ضوابط اقدام می‌شود.

تهوری افزود: عرضه کنندگان در حاشیه روز بازار با توجه به اینکه دست فروش هستند، جمع آوری آنها بر عهده شهرداری است و واحدهای صنفی که پوشاک دست دوم عرضه کنند، جمع آوری و برخورد می‌شوند و مردم باید نسبت به خطرات بهداشتی و آسیب‌های پوشاک دست دوم خارجی آگاهی یابند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =