۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت: مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه برخی از تعاونی ها در شهرهای جدید ساخت و ساز کرده اند و مشکلات عدیده ای برای مشتریان مسکن مهر ایجاد شده است ، گفت: نظارت قانونی بر تعاونی های مسکن وجود ندارد.

محسن نریمان گفت: برحسب درخواست برای حل مشکلات آنان شرکت عمران شهرهای جدید وارد مذاکره شده است.

وی افزود : یکی از سیاست های شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی ایجاد ارتباط مناسب جاده ای و ریلی در شهرهای مادر و شهرهای جدید است .

نریمان ادامه داد: با مطالعه بر روی شهرهای جدید ارتباط ریلی در دستور کار قرار گرفت که در شهر جدید پرند ایجاد ارتباط ریلی به شهرداری واگذار شده است و سال آینده فعال خواهد شد.

وی افزود : در شهر جدید هشتگرد نیز در مراحل نهایی است و در صورت تخصیص اعتبار به صورت آزمایشی مترو هشتگرد را به تهران و کرج وصل خواهیم کرد و در صورت تامین فاینانس به مراحل اجرایی می رسد.

نریمان گفت: در شهرهای گلبهار نزدیک مشهد، بهارستان ، ‌مجلسی و فولاد شهردر نزدیکی اصفهان در صورت سرمایه گذاری، ارتباطات ریلی سریعتر برقرار می شود.

وی اضافه کرد: در صورت تکمیل اعتبارات ، مترو هشتگرد را زودتر تحویل خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدیدتصریح کرد: نظارت برتعاونی ها بر عهده وزارت راه و شهر سازی و شرکت عمران شهرهای جدید نیست و از نظر قانونی باید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند اما در برخی شهرها که مشتریان مسکن مهر با مشکل روبرو می شوند به نفع مشتریان ورود می کنیم و تفاهم نامه های دو جانبه را به سه جانبه تبدیل می کنیم و جایگزین ها را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: نظارت ویژه ای بر تعاونی ها وجود ندارد در برخی مواقع به نفع مشتریان تخلفات را پیگیری و حل می کنیم چون تعاونی ها در اغاز کار از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند و وزارت راه و شهرسازی هیچ دخالتی درقرارداد اولیه تعاونی ها با وزارت کار نداشته است.

نریمان ادامه داد : در برخی شهرها از جمله گلبهار، پرند و در برخی شهرها اقدام کردیم و موفق شدیم اما در برخی مسائل حقوقی باید دادگاه اعمال نظر کند.

نریمان درباره خریداران ثانویه گفت: کسانی که با شرکت های عمران وشهرهای جدید تعامل داشتند و خرید را ثبت کردند ، نگرانی نداشته باشند اما افرادی که خودشان قرارداد بستند با مشکلاتی از جمله فروش یک واحد به چند نفر روبرو شدند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: به خریداران ثانویه توصیه می کنم حتما در داخل شهرهای جدید اقدام به ثبت کنند.

وی افزود: شیوه نامه ای ابلاغ کردیم که خریداران به شرکت عمران بروند و با بانک مسکن تعامل کنند تا اسیر توطئه ها نشوند.

نریمان تصریح کرد : این افراد حتما حضوری به شرکت عمران مراجعه کنند.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =