هوای تهران برای چهارمین روز متوالی ناسالم است/ کدام نقاط پایتخت آلوده ترند؟

با این که شاخص کیفیت هوا نسبت به روز گذشته عدد کمتری را نشان می دهد اما باز هم برای چهارمین روز متوالی هوای تهران ناسالم برای گروه های حساس است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران نشان می دهد که از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از ازن نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

کارشناسان شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می گویند که سه نقطه از شهر تهران در شرایط ناسالم است. ایستگاه های پارک رازی، فرمانداری شهرری و پارک سلامت سه نقطه ای هستند که طبق آن چه شاخص ها نشان داده در شرایط ناسالم قرار دارند
طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن را بالا می برد.

کیفیت هوا


به همین دلیل توصیه شده که بیمارهای قلبی و روی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز بپرهیزند و تنها برای کارهای ضروری بیرون بیایند.

آلودگی کم می شود، باران در راه است

طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز آسمان پایتخت نیمه ابری و غبارآلود است و تا بیست و چهارساعت آینده وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند. اما از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، از غلظت آلاینده ها کم خواهد شد.

هر ساله در اواسط آبان و اذر ماه، به دلیل سرد شدن هوا تهران روزهای آلوده ای را تجربه می کند که این آلودگی آن طور که قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا گفته سه منشا مهم دارد. سه منشاء آلودگی هوای تهران و ذرات معلق هوا، خودروهای کاربراتوری، خودروهای گازوئیلی فاقد فیلتر دوده و موتورسیکلت‌های بنزینی است که این وضعیت را برای هوای پایتخت و سایر کلانشهرها ایجاد می کند.

شهیدزاده، قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا می گوید: اینورژن یا وارونگی دما، باعث شد تا آلودگی هوا در تهران باقی بماند و خارج نشود و بخت و اقبال یارمان بود که تشدید آلودگی هوا با دو روز پایانی هفته گذشته یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه که ترددها در شهر کاهش می‌یابد، مصادف شد.

او ادامه می دهد: در صورت اجرای طرح کاهش، 100 درصد خودروهای تهران، می‌بایست نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند که در این صورت، می‌توان انتظار داشت که پس از گذشت چهار پنج ماه از اجرای طرح کاهش، آلودگی هوای تهران به میزان محسوسی کاهش پیدا کند.

امروز شاخص کیفیت هوای تهران عدد 118 را نشان می داد که نسبت به روز گذشته که این عدد 146 بود این عدد کاهش پیدا کرده ولی همچنان هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    من که هر نظری میدم چون به قبای خودتان و مسوولان مورد علاقه تان بر میخورد منتشر نمیکنید....ما همه گروههای حساس هستیم چون آدمیزادیم این هوا که در این 4 روز اخیر به 190 رسید بعضی جاها در شان ما نیست.