ایرنا نوشت: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: طبق گزارش های گمرک؛ در 6 ماهه نخست امسال بیش از دو هزار و یکصد تن فرش دستباف به ارزش 113 میلیون دلار صادر شد که تحقق این رقم بخشی از توانایی صادراتی ایران محسوب می شود.

حمید کارگر افزود: افت شدید صادرات فرش دستباف را در دولت دهم شاهد بودیم و بطور مشخص در پایان سال 92، بالغ بر 314 میلیون دلار فرش از کشور صادر شد که این کمترین رقم صادراتی در دهه های گذشته بود.

وی اظهارداشت: دولت یازدهم برطرف کردن عدم موفقیت در این بخش را در دستور کار قرار داد و از ابتدای سال گذشته روند صادرات فرش افزایش داشت بطوری که ارزش صادرات این بخش به 330 میلیون دلار رسید.

کارگر تصریح کرد: روند افزایشی کنونی در واقع دورخیزی برای صادرات جهشی در این بخش محسوب می شود و تمامی فعالان صنعت فرش چشم انتظار اجرایی شدن برجام و لغو تحریم صادرات فرش ایران به امریکا هستند که امید می رود که شاهد رشد صادرات باشیم.

وی تاکید کرد: گشایش بازار صادرات فرش ایران به آمریکا می تواند رونق تولید و صدور این هنر و صنعت را در برخواهد داشت .
کارگر با بیان اینکه بطور معمول سالانه حدود سه میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می شود ، گفت: مجموع این میزان دو سوم فرش تولید داخل به کشورهای هدف صادر می شود.

 بزودی هنرمندان قالیباف تجلیل می شوند

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: یکی از دغدغه های مرکز ملی فرش ، تعریف آن در ساحت هنر و معرفی قالیباف به عنوان یک هنرمند است ، زیرا به قالیباف به چشم یک هنرمند ناشناس و گمنام نگاه نمی شود ،بلکه به عنوان نیروی نیازمند تحت پوشش سازمان های حمایتی است.

وی اظهارداشت: مرکز ملی فرش ایران و وزارت صنعت و معدن برای پرداختن به جنبه های فرهنگی و هنری فرش در کنار وجوه تجاری و صادراتی آن شرایط را برای تجلیل از هنرمندان این صنعت فراهم کرده است.

وی افزود: بنابراین بزودی در جشنواره سراسری گره زرین هنرمندان قالیباف نمونه کشور انتخاب و مورد قدردانی قرار می گیرند.

طی هفت ماهه ابتدایی سال گذشته یکصد و 66 میلیون دلار فرش دستباف به خارج کشور صادر شد و مجموع صادراتی نیز بالغ بر 30 هزار و یکصد تن بود.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =