بودجه یک میلیارد دلاری تویوتا برای تحقیقات هوش مصنوعی/خیز برای خودروهای خودران

خودروهای بدون راننده و خودران حالا تبدیل به رقابتی مهم میان خودروسازهای مهم جهان شده‌اند. به گزارش ایسنا،تویوتا حالا از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه هوش مصنوعی و رباتیک خبر داده است.

این اقدام  نشانگر عزم این خودروساز ژاپنی برای سبقت گرفتن در صنعت خودروهای خودران آینده و اعمال این فناوری بر سایر حوزه‌های زندگی روزمره است. بزرگترین شرکت خودروسازی جهان معتقد است که هوش مصنوعی نه تنها یکی از اجزای حیاتی حمل‌ونقل آینده است، بلکه همه چیز از توسعه تا تولید و ایمنی محصول را متحول خواهد کرد.

تویوتا بیش از یک میلیارد دلار بر روی شرکت نوبنیان "موسسه تحقیقاتی تویوتا" در سیلیکون ولی سرمایه‌گذاری کرده که در ماه ژانویه بطور رسمی آغاز بکار خواهد کرد .

الون ماسک، رئیس جاه‌طلب شرکت خودروی الکتریکی تسلا، هوش مصنوعی را به عنوان بزرگترین تهدید موجود برای بشریت تعریف کرده بویژه اگر تولید و توسعه آن بدون نظارت و آزادانه انجام شود.

اما آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا بر این باور است که هوش مصنوعی در ترکیب با داده‌های بزرگ می‌تواند کاملا انقلابی باشد.

وی در یک نشست خبری در توکیو اظهار کرد: در شرکت تویوتا ما نوآوری را به این دلیل که توانایی‌اش را داریم، دنبال نمی‌کنیم بلکه باید این کار را انجام دهیم. وظیفه ماست که زندگی را برای مشتریانمان و کل جامعه بهتر کنیم.

بخاطر نگرانی‌های احتمالی در مورد سناریوی ترسناک ترمیناتور مانند آینده، تویودا و دکتر گیل پرات هر دو بر اهمیت کنترل و همکاری بجای تلاش صرف برای جلوتر بودن از سایر رقبا تاکید کرده‌اند.

تویودا افزود: زمانی که شرکت جدید شروع به کار کند، همکاری نزدیکی با دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست داشته و بر پر کردن فاصله بین تحقیقات بنیادی و تولید فناوری‌های ارتقادهنده و ایمن کننده زندگی تمرکز خواهد داشت.

پروژه‌هایی که این شرکت اجرا خواهد کرد، بر یکی از سه هدف بلند مدت ایمنی، در دسترس بودن و رباتیک تمرکز خواهند داشت.

بسیاری از دانشمندان برتر بویژه افرادی که در شرکت گوگل مشغول به کار هستند، معتقدند که هوش مصنوعی کلید اصلی خودروهای خودران واقعی آینده است که صرف نظر از عملکرد راننده از وقوع تصادفات جلوگیری می‌کنند.

همچنین شرکت تویوتا قصد دارد به بررسی این امر بپردازد که این فناوری چگونه به مردم مناطق دورافتاده یا دارای بیماری و ناتوانی در جهت بهبود تحرکشان کمک خواهد کرد. محققان، هدف خود را ارتقای کیفیت زندگی برای همه مردم و بویژه سالمندان در محل زندگی‌شان عنوان کرده‌اند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلالی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    2 0
    سایپا هم پروژه عظیم تعویض چراغهای پرایدو تو دستور کارقرارداده