۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳

جو بایدن یهودی نیست اما برای به دست آوردن دل اسرائیلی‌ها خود را صهیونیست خواند

ایالات متحده و اسرائیل عزم خود را برای بهبود روابط به کار گرفته‌اند . قریب به یک سال و دو ماه است که باراک اوباما بر مسند ریاست جمهوری ایالات متحده تکیه زده و با این وجود هنوز آقای رئیس‌جمهور مسیر اسرائیل را در پیش نگرفته است . اوباما در نخستین ماه‌های حضور در قدرت تا مصر که هم‌مرز با اسرائیل است رفت اما از حضور در تل‌آویو سرباز زد . تا‌کنون هم بسیاری از تحلیل‌گران مسائل منطقه ای تاکید کرده‌اند که تنها راه برای بهبود وجه اوباما سفر او به اسرائیل است . با این همه گوش آقای رئیس‌جمهور به این سخنان بدهکار نیست .

 تردیدهای اسرائیل برای حضور در پای میز مذاکرات در نهایت پایان نیافت و اوباما هم دلخوشی از این شک و تردیدها ندارد . با این همه جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری امریکا هفته جاری به سرزمین های اشغالی سفر می‌کند . بایدن پیش از حضور در خاک اسرائیل هم بازی را آغاز کرده است . او از هم اکنون عزم خود را جزم کرده است تا خاطره‌ای تاریخی از خود در میان اسرائیلی‌ها به جا بگذارد . بایدن با وجود آنکه یهودی نیست خطاب به خبرنگاران گفت: من صهیونیست هستم.

ساعتی پس از این اظهارات بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیری اسرائیل از سخنان نتانیاهو استقبال کرده و بایدن را دوست بزرگ خود خواند.قرار است بایدن طی هفته جاری در سفر به سرزمین‌های فلسطینی و کشورهای مصر و اردن درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله ازسرگیری مذاکرات میان طرفین فلسطینی واسراییلی با آنها بحث و گفت‌وگو کند.


این اظهارات بایدن در حالی بیان می‌شود که تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشورهای عربی با درخواست آمریکا برای بازگشت بر سر میز مذاکرات غیر مستقیم با رژیم اسرائیل که به تجاوزات و جنایت‌های خود علیه شهر اشغالی قدس و مسجد مبارک الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و نیز طرح‌های شهرک‌سازی و مصادره اراضی شهروندان فلسطینی و اخراج آنها از منازل خود ادامه می دهد، موافقت کرده‌اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 47708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =