جملات حاشیه‌ای مدیر اپل علیه سرفیس بوک مایکروسافت

«تیم کوک» مدیر اجرایی اپل در آستانه ورود آی پد پرو، جمله‌ای عجیب‌وغریب درباره سرفیس بوک مایکروسافت بر زبان راند که‌موجی از انتقاد را به دنبال آورده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، هم‌زمان باعرضه تبلت 12.9 اینچی اپل، تیم کوک در مصاحبه با یک روزنامه ایرلندی (Irish Independent) گفت: سرفیس بوک محصولی است که بسیار تلاش کرده تا بسیار باشد! سعی کرده هم تبلت باشد و هم لپ‌تاپ و درنهایت موفق شده است که هیچ‌کدام نباشد! این درواقع نوعی گول زنک (deluded) است.

تک رادار به نقل از verge نوشت منظور وی واژه deluded نبوده بلکه وی از diluted  استفاده کرده که بیشتر به متن حرف‌هایش می‌خورد.

اگر چنین باشد تیم کوک از سرفیس بوک به‌عنوان یک محصول ضعیف آبکی (diluted) یادکرده است که نه توانسته است تبلت باشد و نه لپ‌تاپ.

البته طبق بررسی‌های فنی توسط کارشناسان جملات تیم کوک شاید صحیح نباشد،چراکه مایکروسافت توانسته است محصولی 2-in-1 را به‌خوبی عرضه کند.

تیم کوک در سفر دوره‌ای خود برای عرضه رسمی آی پد پرو این جملات را بر زبان رانده و گفته است آی پد پرو می‌تواند جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ یا دسکتاپ باشد.

این در حالی است که آی پد پرو بیشتر یک تبلت است تا لپ‌تاپ و نداشتن پورت برای اتصال موس و ... از نقاط ضعف آن است. از سوی دیگر روابط اپل و مایکروسافت خیلی خوب توصیف‌شده و آنچه تیم کوک را عصبانی کرده احتمال پیدا شدن یک رقیب قدرتمند مجهز به ویندوز باشد که بتواند در درازمدت کاربران حرفه‌ای در بخش گرافیک و طراحی را به خود جذب کند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    37 3
    بعنوان یه دانشجو پارسال با تردید هفت میلیون پول سرفیس پرو 3 دادم چون احساس میکردم نیاز کارم باشه و الان میگم بعد از یکسال که واقعا محشره و یکی از بهترین چیزهایی که تو عمرم خریدم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    40 5
    در یک جمله : سرفیس دستگاهی است که اپل و بقیه شرکتها را مات و حیران کرده
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    15 3
    چقدر ایلومیناتی وار
  • بابک A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    22 1
    خانواده ی سر فیس مایکروسافت بعد از عرضهی ویندوز 10 هیچ حرفی را برای سایر رقبا نگذاشت هم یک تبلت خوب هم یک لپتاپ کامل است.مایکروسافت غولی که در خواب غلفت بود دوباره بیدار شده.فقط یک هفته باهاش کار کنید خودتون متوجه می شوید
    • motafa A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      1 10
      خوب شما که باهاش کارکردین بفرمایید چه برتری هایی نسبت به بقیه ی مارک ها دارد؟
  • هاشم IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    17 0
    اپل در مقابل سرفیس کاری از پیش نخواهد برد.