چرا کرالی 39 ساله با شلوار معروفش گلر ثابت مجارستان است و مهدی رحمتی 35 ساله ،گلر بازنشسته؟

تیم ملی مجارستان در ترکیب خود از دروازه بانی نام آشنا و البته با تجربه سود می برد. گابور کرالی مجارستانی با همان شلوار بلند معروفش!

سعید یوسفی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجارستانی ها که یکی از تیمهای راه یافته به پلی آوف رقابتهای یورو هستند در ترکیب دیشب شان برابر نروژ ، برای موفقیت از یک دروازه بان دنیادیده استفاده کردند. آنها این بار هم از چهره ای استفاده کرده اند که برای ما ایرانی ها حسابی نام آشناست. گابور کرالی دروازه بان بلند بالایی که زمانی در هرتابرلین با علی دایی همبازی بود. او با ان استایل متفاوتش از همه دروازه بان های دنیا ؛ با شلوار گرمکن گشادی که همیشه جای شرت ورزشی می پوشید و با آن تیزی و اعتماد به نفس که در سال های با شکوه تاریخ هرتابرلین ، نقشی اساسی داشت. او دیشب هم با همان شلوار ورزشی معروفش حفاظت از دروازه تیم ملی مجارستان را برعهده داشت.شنیدن نام کرالی ۳۹ ساله که اتفاقا سنگربان شماره یک تیم هالاداس مجارستان هم هست و با این تیم در رتبه سوم لیگ کشورش قرار دارد ، شاید برای بسیاری از علاقمندان به فوتبال باعث این پرسش شود:چرا او می تواند اما رحمتی که تا جام جهانی ۳۸ ساله خواهد شد ، برای حفاظت از دروازه تیم ملی زیادی مسن خواهد بود؟ جمله ای که برداشت بسیاری از هواداران استقلال از حرف های اخیر کارلوس کروش را با تردید دچار می کند. بخصوص بعد از گل بدی که دوباره علی حقیقی در تیم ملی از ترکمنستان و آن هم در خانه خورد. هرچند اگر مهدی رحمتی در تیم ملی نیست ، حتی اگر در بازی تیم ملی برابر ترکمنستان تشویق می شود و بعد از بازی کارلوس کروش ناچار می شود او را گلری بازنشسته بنامد ، دلیلش به آنچه می گذرد که بین این دو گذشته . بی شک مهدی رحمتی بهترین گلر این سالهای فوتبال ایران است ، حتی اگر با حضور او تیم ملی برای اولین بار شکست برابر لبنان در خارج از خانه و شکست برابر ازبکستان را در تهران تجربه کرده باشد. برای خروج های ضعیف او که هیچ گاه نتوانست با مدافعانش تنظیم شان کند ، با این وجود او این قدر ، در سال های پیش از این و در همان بازی ها موقعیت های اثرگذار داشته که حتی خود کارلوس کروش هم بی هیچ تردیدی او را بهترین گلر ایران بداند. اما اگر او ملی پوش نیست ، باز بر می گردد به خداحافظی خودخواسته رحمتی از تیم ملی در آن برهه حساس و مهمتر از آن ، مصاحبه های جنجالی که شماره یک باشگاه استقلال در آن زمان علیه سرمربی تیم ملی انجام داد . حرف هایی که ما به ازایش برای بخشش ، پذیرفتن نامه عذرخواهی بود که کارلوس کروش خواسته بود مهدی امضاء کند و او زیر بارش نرفت. نامه ای که مهدی می گوید امضایش کرده و فایل صوتی از علی کفاشیان دارد که گفته هایش را تائید می کند اما او هیچ وقت آنچه کارلوس کروش می خواست را در 3 فرصتی که سرمربی در اختیارش گذاشت ، عملی نکرد تا پروسه بازگشتش به تیم ملی اتفاق نیفتد و حالا دیگر کارلوس اصلا به او فکر نکند. حتی اگر همه حتی جدی ترین مدافعان کارلوس کروش هم بر این باور باشند که حضور مهدی در تیم ، گره گشاست. بخصوص که حالا تیم غیر از دروازه بانی ، ایرادهایی در بحث کاپیتانی هم دارد! کارلوس کروش اما دیگر حتی به او فکر هم نمی کند که مهدی بتواند در 38 سالگی گلر تیم ملی در جام جهانی باشد. البته به شرطی که کروش تا آن زمان در ایران مانده باشد.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    این چ منطقیه .. ایگنر دروازه بان قهرمان جام جهانی 90 زیر 30 سالگی کنار گذاشته شد و در جام جهانی 2006 کان ذخیره شد ..به سن چ ربطی داره ..رحمتی توهین کرد و کنار گذاشته شد ..در ضمن ضعفی داشت که توسط همه تیم ها شناسایی شده بود و از همون ناحیه حمله میکردند و گل میزدند ..
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    بابا کرالی یه اسطورست اونو با رحمتی مقایسه میکنید ؟ خوبه نگقتی بوفون
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    رحمتي براش مهم نيست كه به تيم ملي دعوت بشه. چون دروازبان شماره يكـ تيم ملي بود و خودش خدافظي كرد. حالا هم چون ميدونه كيروش ديگه دعوتش نميكنه ميگه دوست داره كه به تيم ملي دعوت بشه. فقط پول. دشمنان كيروش رحمتي رو گنده كردند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    رحمتي براش مهم نيست كه به تيم ملي دعوت بشه. چون دروازبان شماره يكـ تيم ملي بود و خودش خدافظي كرد. حالا هم چون ميدونه كيروش ديگه دعوتش نميكنه ميگه دوست داره كه به تيم ملي دعوت بشه. فقط پول. دشمنان كيروش رحمتي رو گنده كردند.
  • علی .... A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    کاش میشد هر کسی در مورد تخصص خودش نظر بده کاش انقدر شما رسانها الکی داستان درست نمیکردید . کاش میزاشتید کیروش کارشو کنه
  • بی نام GB ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    چون کرالی برای تیم کلی کشورش ناز نکرد.
  • حامد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    صلاحدید مربیه و با این سیستم تیم نتیجه گرفته و بر خلاف دوره های قبلش به عنوان تیم اول رفته جام جهانی دیگه چرا چرا نداره.البته دروازه بانهایی بهتر از حقیقی هم داریم
  • علی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    50 86
    در زمینه انتخاب بازیکن سرمربی باید اختیار تام داشته باشه ولی: آقای کیروش ادعا می‌کند که رحمتی رو برای این به تیم ملی دعوت نمی‌کند که رحمتی به تیم ملی پشت کرده است و در موعد مقرر هم عذرخواهی نکرده است ولی نکته در اینجاست که مهرداد پولادی با جعل و تقلب کارت پایان خدمت گرفت و با این کارش به ریش همه مردم خندید و به قوانین کشور توهین کرد. در این مورد آقای کیروش با پشتکار اینقدر از پولادی حمایت کرد که مجبور شدند مجوز خروج یه متخلف رو صادر کنند. این تناقض رو چطور هضم کنیم؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    99 47
    كيروش دوستت داريم.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    برای اینکه کرالی به تیم ملی و مردم کشورش پشت نکرده و وقتی اونها بهش نیاز داشتند قهر و ناز نکرده و نگفته که میخام فعلا تو تیم ملی نباشم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    درود به شرف کیروش که نشون داد چجوری با بازیکن سالاری باید مبارزه کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    واقعا خیلی خجالت داره بخاطر این تحلیل هاتون. اگر هر دروازه بانی از فاصله 40 متری گل میخورد، اگر اون گلهایی که از ازبکستان و لبنان رو خورده بود الان اعدامش کرده بودین. چرا کرالی میتواند ولی رحمتی نه؟ جوابش ساده اس کرالی در زمانی که بهش نیاز هست همیشه هست ولی جناب رحمتی بدلیل اینکه ترسید ایران به جام جهانی نره و همه اون رو مقصر ندونن ترسید و کنار رفت. کیروش حرف خوبی زد و گفت تیم ملی جای ترسوها نیست.
  • امیر A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    مهدی رحمتی 33سالشه