طرح آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D در مدارس نقده آغاز شد

طرح آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D در کلیه مدارس سطح اول و دوم متوسطه شهرستان نقده با حضور مسئولین مرکز بهداشت و آموزش وپرورش در مورخه20 آبان 94 به نمایندگی در دبیرستان هفده شهریور کلید خورد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، کاوه حسن زاده کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت در این مراسم گفت: مصرف صحیح مکمل ویتامینD نقش موثری در پیشگیری از بروز بیماریهای افسردگی، دیابت، سرطانها و...دارد.

حسن زاده افزود: با توجه به سرعت رشد در دوران بلوغ در این سنین نیاز به بعضی مواد مغذی افزایش یافته وکمبود آهن نیز در این دوران باعث کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری ،ضعف بی حالی ، خستگی و در کل ضعف ایمنی بدن در برابر بیماریها می شود.

نسرین عیوضی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس نیز در این مراسم، هدف برنامه آهن یاری را به منظور افزایش آکاهی و پیشگیری ازکاهش کم خونی ناشی از فقر آهن عنوان کرد وگفت: طرح آهن یاری و ویتامین D ازآغاز سال تحصیلی 94 در کلیه مدارس دخترانه در مقطع اول و دوم متوسطه انجام و قرص آهن هر هفته یک عدد به مدت 16 هفته متوالی و قرص ویتامین D هر ماه یک عدد به مدت 9ماه تحصیلی توسط معلمین و رابطین بهداشتی مدارس توزیع می گردد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =