بانک ایده و باشگاه پژوهشگران شهر آغاز بکار کردند / رونمایی از پرتال مرکز پژوهش ها

در نشست خبری صبح امروز شورای اسلامی کلانشهر کرج، علاوه بر پاسخگویی نمایندگان مردم به سوالات و دغدغه های اصحاب رسانه و خبر، شاهد رونمایی از بانک ایده، باشگاه پژوهشگران شهر و پرتال رسمی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی بودیم.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، نشست خبری شورای اسلامی کلانشهر کرج صبح امروز با حضور جمع کثیری از نمایندگان رسانه های جمعی و گروهی، ارباب جراید و خبرنگاران حوزه مدیریت شهری در محل سالن جلسات مجتمع رفاهی میلاد شهرداری کرج برگزار شد و طی آن محمود دادگو رئیس، غفور قاسم پور سخنگو، حجت الله غلامرضایی عضو و مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج پاسخگوی سوالات و دغدغه های حاضرین بودند.
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر کرج در این نشست خبری ماموریت این مرکز را بدین شرح تشریح کرد؛ «ارتقاء بهره وری و پیشتازی در حل مسائل مدیریت شهری و برنامه ریزی توسعه شهری از طریق مدیریت تمامی فرایندهای مطالعاتی شورا و نهادهای اداره کننده و کنترل شهری اعم از تفکر، پژوهش، مطالعه، نوآوری و یافتن راهکارهای نوین و اقدامات متناسب برای انجام ماموریت ها، وظایف و نظارت.»
مجید کاویانی اضافه کرد: مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورا قصد دارد در این مسیر تأمین کننده نیازهای پژوهشی و برنامه ریزی به منظور پشتیبانی فکری از اقدامات شورای اسلامی شهر و کسب جایگاه مرجعیت برای سایر نهادهای شهری کشور باشد.
به گفته وی، بررسی و شناسایی نیازهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه شهری، مطالعه، بررسی و ارائه نظرهای کارشناسی بر روی تمام طرح ها و لوایح، گردآوری، نقد و تنظیم نظرهای محققان و پژوهشگران مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، مطالعه، بررسی و تحقیق نسبت به حسن اجرای قوانین و سایر ابعاد نظارتی شورا، برقراری ارتباط سازنده با مؤسسات و جوامع علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور، تامین نیازهای اطلاعاتی کمیسیون ها و اعضاء از طریق تدارک و برقراری نظام اطلاع رسانی، انجام پژوهش های موردی حسب درخواست هیات رئیسه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاربست یافته های پژوهشی و... از جمله اهداف راه اندازی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج می باشد.
عضو پارلمان شهری کرج در ادامه از تشکیل هفت کمیته پژوهشی در این مرکز تحت عناوین کمیته های: فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، معماری و منظر شهری، محیط زیست و توسعه پایدار، حقوقی، اقتصاد شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
تدوین نظام نامه پژوهش و تعیین اولویت های پژوهشی، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مراکز پژوهش و مطالعات کلانشهرها، ایجاد ارتباط با مراکز پژوهشی استان، تدوین و ابلاغ مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی، تشکیل تالارهای گفتـگوی مساله شناسی مـدیریت شهری، مطالعه در خصوص طراحی مدل ارتباطی دانشی بین سازمان های شهرداری با یکدیگر و سایر سازمان ها جهت استفاده بهینه از دانش تولید شده، تعریف چند پروژه مطالعاتی مانند آسیب شناسی سرمایه گذاری در شهر کرج، حمایت علمی و معنوی از برگزای نخستین همایش رونق اقتصادی پایدار در مراکز تجاری چند منظوره استان البرز، برگزاری کارگاه یک روزه توانمند سازی سازمان های مردم نهاد در حوزه مدیریت شهری و... از جمله مهمترین اقدامات و فعالیت های مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج از بدو تاسیس تاکنون بود که در صحبت های کاویانی به آنها اشاره گردید.
رونمایی از بانک ایده مدیریت شهری کرج
این مسئول شهری در خصوص رونمایی از بانک ایده مدیریت شهری کرج نیز توضیحاتی ارایه کرد؛ «مرکز به منظور شناسایی، مشاركت و تعامل تمام کارشناسان فعال و خبره در تصميم سازي و تصميم گيري شهری نسبت به تهیه بانك اطلاعات طرح های مرتبط با رويكردی نوین و خلاقانه در حوزه مدیریت شهری کرج اقدام نمود.»
کاویانی در بخش دیگری از سخنانش نسبت به تشریح ویژگی ها و راهبردهای بانک ایده مدیریت شهری کرج اقدام کرد و این موضوعات را شامل جمع آوري طرح هاي نو و بديع در راستای حوزه مدیریت شهری کرج، انتخاب طرح هاي برتر و ترسيم يك برنامه تعاملي و مشاركتي و منسجم براي جلب مشارکت بیشتر شهروندان، تدوين و ترسيم برنامه ها براي دوره های زمانی كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت و ايجاد بانك اطلاعاتي از طرح ها و کارشناسان خلاق دانست.
آغاز به کار باشگاه پژوهشگران شهر
آغاز به کار باشگاه پژوهشگران شهر دیگر محور سخنرانی عضو شورای اسلامی شهر کرج بود. کاویانی در توضیح این دستاورد اذعان داشت: مرکز پژوهشها جهت پیشبرد اهداف و برنامه های پژوهشی و مطالعاتی خود و با بهره گیری از ظرفیت های داوطلبانه از کلیه علاقمندان واجد شرایط اقدام به راه اندازی این باشگاه کرده است.
بر اساس اظهارات وی، علاقه مندان می توانند جهت عضویت در باشگاه پژوهشگران شهر، فرم الکترونیکی مربوطه را تکمیل و در صورت تمایل رزومه خود را نیز ارسال نمایند که امید است تا با همراهی یکدیگر در ساخت شهری ایمن، آرام و شاداب گام برداریم.
یادآور می شود در این نشست خبری، پرتال اطلاع رسانی و سایت رسمی مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی کلانشهر کرج به آدرس: krcc.ir نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =