به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیش از دو سال است که مردم اصفهان از وضعیت اتوبوسرانی شاکی هستند چراکه این ارگان که روزی مدعی استفاده از پیشرفتهترین روشهای حملونقل و طرحهای نوین قابل رقابت با اتوبوسرانی دنیا بود اکنون در وضعیتی قرار دارد که گویی در حال سقوط به قعر تاریخ و زمانی است که برای نخستین بار سیستم حملونقل شهری شکل گرفت.
تأخیر و بی نظمی در حرکت اتوبوسها مهمترین موردی است که مردم اصفهان از آن شاکی هستند.
سهیلا ملتجی که ساکن خیابان شیخبهایی است در این ارتباط میگوید: با توجه به یک طرفه بودن این خیابان، مسیر این خیابان به سمت مرکز شهر به گونهای است که تنها دارای خط اتوبوسرانی است و امکان استفاده از تاکسی در این مسیر وجود ندارد.
وی افزود: مدتی است برای عبور و مرور در این مسیر با مشکل مواجه شدهام و هر چه میخواهم زمان عبور و مرور خود را برنامهریزی کنم به دلیل بی نظمی حرکت اتوبوسها این امر امکانپذیر نیست.
این شهروند اصفهانی تأکید کرد: چند روز پیش برای شرکت در جلسهای که تنها 30 دقیقه با منزل ما فاصله دارد یک ساعت زودتر از خانه خارج شدم اما 45 دقیقه منتظر اتوبوس خط میدان جمهوری - میدان انقلاب ماندم و در نهایت مجبور شدم از خط دیگری استفاده کنم تا حداقل نیمی از راه را طی کرده باشم و در نهایت نیز بسیار دیر به مقصد رسیدم.
رکورد 45 دقیقهای تأخیر اتوبوس
وی با اشاره به اینکه این اتفاق بارها و بارها تکرار شده است، گفت: علاوه بر این موضوع خط خانه اصفهان - پارک شهید رجایی نیز بسیار بینظم است بهگونهای که گاه دو تا سه اتوبوس پشت سر هم به ایستگاه میرسد و بعد باگذشت نیم تا 45 دقیقه خبری از اتوبوس نیست.
این در حالی است که مطابق گفتههای مدیرعامل قبلی اتوبوسرانی خط میدان جمهوری - میدان انقلاب جزو خطوطی است که قرار بوده است هر 5 دقیقه یک بار بدون توجه به میزان مسافران سوار شده، اتوبوس از ابتدای خط میدان جمهوری حرکت خود را آغاز کند و به تدریج دیگر خطوط دولتی نیز مطابق این طرح حرکت خود را برنامهریزی کنند اما گویی این اتوبوس از همان ابتدا از این طرح عقب مانده است.
با گذری در کوچه و خیابانهای شهر متوجه این نکته میشویم که این مشکلات تأخیر و بی نظمی تقریباً در بیشتر خطوط اتوبوسرانی اصفهان وجود دارد و این امر موجب شلوغی و ازدحام بیش از حد اتوبوسها و درنتیجه بداخلاقی و بی حوصلگی شهروندان و ایجاد استرس به دلیل به هم خوردن برنامهریزیهای آنها شده است.
یکی دیگر از شهروندان از برخورد بازرسان اتوبوسرانی شاکی است و در این ارتباط میگوید: اگر این امر را قبول کنیم برای کنترل بلیت ، فعالیت بازرسانی در خطوط اتوبوسرانی لازم است اما این سوال پیش میآید که چرا تنها در برخی از خطوط این افراد فعال هستند.
وی افزود: بارها در اتوبوسهای خط میدان ارتش - باقوشخانه دو یا سه بازرس به شکل همزمان حضور دارند و شخصی که وارد اتوبوسهای این خط شده است دو تا سه بار باید کارت خود را برای بررسی به بازرسان مختلف عرضه کند تا آنا بررسی کنند که آیا وی برای سوار شدن به اتوبوس هزینهای پرداخته است یا خیر.
جلینی ابراز داشت: اگر این افراد در بخشهای مختلف این خط طولانی مشغول فعالیت بودند حرفی نبود اما جالب اینجاست که این بازرسان گویی تنها وظیفه دارند دو ایستگاه کوتاه میدان تختی تا دروازه دولت را کنترل کنند!
وی اضافه کرد: این در حالی است که در خطی مانند دارک - میدان جمهوری با وجود طولانی بودن مسیر هیچ گونه بازرسی حضور ندارد و راننده خود مجبور به توقف طولانی در ایستگاهها برای اطمینان از استفاده از کارت بلیت است.
پیگیریهای خبرنگاران به نتیجه نرسیده است
به تمام این مشکلات میتوان آلودگی بسیار زیاد ناوگان اتوبوسرانی، عدم استفاده از وسایل سرمایشی گرمایشی در برخی خطوط متناسب با فصول سال، عدم رعایت اصول راهنمایی رانندگی توسط برخی رانندگان و غیره را اشاره کرد.
با وجود تذکرهای مکرر اصحاب رسانه، مسئولان حمل و نقل شهری تنها بر این مسئله تأکید کردند که به مشکل بیان شده رسیدگی خواهند کرد اما با وجود گزارشها و پیگیریهای مکرر خبرنگاران مشخص نیست که این وعدهها چه زمانی عملیاتی خواهد شد.
نظر شما