مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از دستگیری و تسلیم عوامل حمله به پایگاه میراث فرهنگی تالش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: شهرستان تالش از جمله نقاط استان گیلان است که آثار باستانی بسیاری را در دل خود جای داده و بخش اعظمی از هویت این دیار را شامل می شود.

وی، آق اولر تالش را از مناطق برجسته در حوزه باستان شناسی خواند که متاسفانه تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز در آن صورت گرفته و یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با طرح دعوی در مراجع قضایی توانسته حکم قلع و قمع ابنیه های غیرمجاز در این منطقه را اخذ نماید.

علیزاده با اشاره به اخطارهای قضایی متعدد و درخواست تخریب ابنیه های غیرمجاز توسط مالکان ، خاطرنشان نمود: در پی صدور حکم قلع و قمع از سوی مقام قضایی و لزوم اجرای این حکم توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، کارکنان پایگاه میراث فرهنگی شهرستان تالش با همکاری عوامل انتظامی شهرستان و نماینده دادگستری برای اجرای حکم به محل اعزام شدند که بخاطر رخ دادن برخی مشکلات اجرای حکم را به تعویق انداختند.

این مسئول گفت: با تعویق اجرای حکم در تاریخ مقرر و فرصت دهی مجدد به صاحبان ابنیه های غیرمجاز ، بعد از گذشت چندساعت عده ای از ذینفعان حکم با در دست داشتن سلاح سرد به پایگاه میراث فرهنگی شهرستان تالش حمله کردند و با خسارت به اموال دولتی و تهدید کارکنان این پایگاه با قمه سعی در ایجاد رعب و وحشت نمودند.

وی، با بیان اینکه جراحت شدید یکی از کارکنان پایگاه میراث فرهنگی تالش از ناحیه دست حاصل بی تدبیری متهمان پرونده بوده است، به سرعت عمل و جدیت عوامل انتظامی در دستگیری خاطیان اشاره نمود و گفت: با دستور مقام قضایی شهرستان 5 متهم دستگیر و دیگر متهمان خود تسلیم قانون شدند.

علیزاده با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی گیلان گامی در راستای حفظ اصالت استان است، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته برخی افراد که امروز از کمرنگ شدن عملکرد اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان سخن به میان می آورند، با صدور مجوزهای ساخت و ساز در محوطه تاریخی تالش موجبات بی ضابطگی های مذکور را فراهم آورده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت همه جانبه شهروندان و مسئولان برای حراست از هویت تاریخی نقاط مختلف استان شد و بیان داشت: توسعه فرهنگی نسل های آینده در گرو انتقال داشته های غنی و با اصالت امروز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =