آیت الله علما گفت: اگر تفکر بسیج وارد سوریه و عراق نمی شد آنها هم نمی توانستند جنگ را در کشورشان مدیریت کنند و لذا ما باید این روحیه بسیجی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، هفتمین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه امروز با حضور امام جمعه کرمانشاه و مدیران ارشد استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این جلسه با اشاره به اینکه اعطای مسئولیت و خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است، گفت: باید در این مسیر بدانیم که حاکم و فرمانده کیست و همه اینها جنبه عقلانی و عبادی دارد و باید خدا را شاکر بود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: تفکر بسیجی از زمان رسول الله (ص) بوده است و امام خمینی (ره) به واسطه اینکه کارشناس حکومت و نظام بوده و سر سفره رسول الله ارتزاق می کرد به تشکیل بسیج فرمان داد که این یکی از تصمیمات الهی و آسمانی امام راحل (ره) بود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این تصمیمات و امثال آن به عقل معمولی نمی رسید، تصریح کرد: امام نفس بسیج را در این کشور به راه انداخت که کمک عظیمی بود و اگر راه نمی افتاد ارتش و سپاه به تنهایی نمی توانستند کاری کرده و جنگ هشت ساله را مدیریت کنند.

آیت الله علما ادامه داد: اگر تفکر بسیج وارد سوریه و عراق نمی شد آنها هم نمی توانستند جنگ را در کشورشان مدیریت کنند و لذا ما باید این روحیه بسیجی را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: باید روحیه بسیجی را در کارهایمان اعمال کنیم که البته طی سال های سپری شده از انقلاب دیده ایم این روحیه موفق بوده است.

علما افزود: داشتن روحیه بسیجی موفقیت در تمام ابعاد را برای ما به همراه داشته، لذا باید این تفکر را حفظ و به نسل های بعد منتقل کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه وجود روحیه بسیجی در کشور، ایران را تبدیل به یک قدرت کرده است، گفت: لذا نباید بگذاریم این تفکر کمرنگ شود و با کار و عمل خودمان روز به روز آن را تایید کنیم.

وی به برخی اقدامات و تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نفوذی که اخیرا رهبری بر آن تاکید دارند چیزی نیست که تابلو باشد بلکه نامرئی است و آرام آرام اتفاق می افتد و باید مواظب باشیم که در داخل پوچ و توخالی نشویم که با یک تلنگر از بین نرویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: با تلاش های صورت گرفته در زمینه علمی از رتبه های برتر دنیا هستیم و باید کاری کنیم که اینها به تدریج از بین نرود.

آیت الله علما افزود: دشمن هیچ عجله ای ندارد و گاهی انگلیس برای ۸۰ سال بعد برنامه دارد و برای عدم رسیدن آنها به اهدافشان روحیه بسیجی و انگیزه کار است که باید حفظ شود که متاسفانه انگیزه کار ضعیف شده است.

وی گفت: امروز تولیت نظام را به ما داده اند و این افتخاری بزرگ است و امام آن را بزرگترین افتخار می دانست که این معنا دارد و آن این است که همه ما باید با این روحیه وارد کار شویم.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امروز اسلام را به ما امانت داده اند، اسلامی که به شدت همه غربی ها از آن می ترسند و اسلام هراسی را راه انداخته اند، لذا این روحیه و انگیزه خدمت را باید حفظ کرده و داشته باشیم.

علما در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: باید روی این نسخه کار کنیم و این نسخه یک نسخه تمام نشدنی است و می توان آن را در هر زمان و مکانی به کار بست.

وی تاکید کرد: ما باید روی پای خودمان بایستیم تا آمریکا و قدرت ها را مایوس کرده و چشم طمعشان را قطع کنیم و این جز با تکیه بر توان داخلی خودمان و مدیریت منابع کشور ممکن نیست.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبری خطاب به مدیران گفت: ایشان لحنی گلایه آمیز داشته و تاکید داشتند که مدیران باید هر چند وقت یکبار به مردم بیلان کاری بدهند که چه کار کرده و چه کاری می خواهند انجام دهند.

آیت الله علما تصریح کرد: ما نباید نگران و گیر قبل و پس از برجام باشیم بلکه باید روی پای خود ایستاده و آن را به آیندگان تحویل دهیم که این با اجرای اقتصاد مقاومتی ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان به مشکل بیکاری استان اشاره کرد و گفت: باید اندیشه شود که استان مستعد کرمانشاه با این امکانات چرا باید ۳۵ درصد بیکاری داشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =