یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: استکبار برابر کشتار مردم بحرین، یمن و فلسطین سکوت کرده در حالی که برای حوادث فرانسه چنین سر و صدایی را به پا می‌کند.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره سردار شهید زین الدین با بیان اینکه دین اسلام به همه ابعاد زندگی انسان‌ها توجه کرده است، گفت: یکی از این ابعاد بعد قدرت و عزت اسلام است.

وی با بیان اینکه اسلام همواره بر عزتمندی مسلمانان تأکید داشته است، گفت: علت این تأکید اسلام این است که مسلمانان هواره با دشمنان کینه توزی مواجه بوده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها منافقین، صهیونیست و کفار هستند.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم جهاد در برابر دشمنان تأکید کرد و ادامه داد: جهاد و مشتقات آن ۳۴ بار در قرآن کریم اشاره شده است و عزت مسلمانان جز با این امر به دست نمی‌آید و تمامی پیامبران الهی در برنامه‌های خود جهاد در راه خدا را سرلوحه قرار داده‌اند.

وی همچین با تأکید بر این مطلب که جهاد و شهادت باید همواره در زندگی مردم و جامعه زنده نگه داشته شود، بیان کرد: برخی از استان‌های کشور کتاب‌های چند جلدی از وصیت‌نامه شهدا، تاریخ تولد و مشخصات زندگی آن‌ها تهیه کرده‌اند که چنین چیزی باید در تمامی استان‌ها وجود داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی زنده نگه داشتن راه شهدا و برگزاری کنگره‌های مختلف در گرامیداشت یاد این افراد را مفید ارزیابی و عنوان کرد: برگزاری یادواره‌ها موجب زنده نگه داشتن جهاد و شهادت می‌شود.

وی به امینت موجود در ایران اشاره و ضمن منحصر به فرد دانستن آن در جهان گفت: این امنیت حاصل تلاش مجاهدین و شهدا است.

عربستان فتنه داعش را ایجاد کرد

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به موضوع فتنه و شکل‌گیری فتنه داعش توسط عربستان اشاره کرد و گفت: این افراد مانند فتنه‌گرانی هستند که با ظاهر اسلامی اقدامات خود را انجام می‌دهند در حالی که در باطن دشمن اسلام ناب هستند.

وی به بودجه عربستان سعودی برای تربیت داعش و حمله به یمن اشاره کرد و گفت: عربستان بودجه‌ کلانی را هزینه تربیت داعش و جنگ می‌کند.

آیت الله نوری همدانی به سکوت استکبار برابر کشتار مردم یمن، بحرین، سوریه، فلسطین اشاره کرد و گفت: استکبار برابر اقدامات عربستان و صهیونیست‌ها سکوت می‌کند اما در برابر حوادثی که در فرانسه رخ داد اینگونه سر و صدا راه می‌اندازند.

وی ضمن بیان این مطلب که ما نیز حادثه فرانسه را محکوم می‌کنیم، ادامه داد: استکبار و دیگر کشور‌ها در برابر کشتار مردم مظلوم بی‌توجه هستند ولی فریادشان برابر اتفاقات دیگر بلند است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =