برخی از مشترکان اپراتورهای تلفن همراه، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که پیامهایی شبیه به اپراتورهای رسمی دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیامک های تبلیغاتی این روزها بلای جان گوشی ها شده. برخی از مخاطبان که بارها درباره مسدودسازی این پیامکها، سئوال پرسیده بودند، با روشهای بستن پیامک ها آشنا شده اند. اکنون تعدادی از خوانندگان سرویس مشکلات مردم می گویند با مشکل جدیدی در این رابطه مواجه شده اند: پیامک هایی دقیقا شبیه به پیامک های اپراتورها.

مهدی یزدان پناه یکی از این مخاطبان است که نوشته: دیشب پیامکی از سرویس ارزش افزوده از طرف یک شرکت طرف قرارداد همراه اول برایم ارسال شد که مضمون و محتوایی دقیقاً مشابه پیامک های رسمی همراه اول داشت. امید است پیگیری شود تا نتوانند با سوءاستفاده از اعتماد مردم، دست به کلاه برداری بزنند. لطفا از همراه اول توضیح بخواهید چگونه اجازه می دهد متنی دقیقا شبیه متن پیامک های رسمی آن اپراتور، توسط این شرکت ها ارسال شود تا مردم فریب بخورند. متن پیامک از شماره 302227: مشترک گرامی حساب شما با موفقیت شارژ شد. همراه اول 2000 امتیاز به حساب شما به مناسبت روز دانش آموز واریز نمود. برای افزایش امتیاز و فرصت دریافت اعتبار یک میلیون ریالی تنها تا امروز فرصت دارید تا کد انحصاری خود را در پاسخ به رایگان ارسال نمایید. کد شما: 4650 ×جشنواره هفته های میلیونی×

به نظر می رسد بهترین راه، بستن و مسدودسازی راه ورود این پیامکهای تبلیغاتی است. به طور کلی، گوشی های هوشمند قابلیت مسدودسازی یک شماره تبلیغاتی را دارند و در صورتی که مشترک مایل به مسدودسازی تمام پیامکهای تبلیغاتی باشد می تواند از راههای دیگری استفاده کند. مروری بر راهکارهای ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف نشان می دهد برای مسدودسازی تبلیغات پیامکی تلفن همراه می تواند از روشهای ساده زیر استفاده کرد:

روش اول:
برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
۱ - ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ - شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ - تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.
در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

روش دوم:
در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.
همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.

 


۴۵۲۳۱

 

کد خبر 479316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =