مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم: ۵۰هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان‌قم هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم از عضویت 50 هزار نفر از رده های سنی پیش دبستانی تا مقاطع بالای تحصیلی درکتابخانه های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، امیرعطااله جباری با اشاره به هفته کتاب، کتابدار وکتابخوانی و بیان این مطلب که در حال حاضر ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان قم، به ایرنا گفت: این تعداد افراد در 52 کتابخانه عمومی استان قم عضو هستند که می توانند یک میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر موضوعات درسی را به امانت ببرند.
وی افزود: از این تعداد کتابخانه عمومی در استان قم، 23 کتابخانه زیر نظر اداره کل کتابخانه ها و مابقی به صورت مشارکتی و از حمایت های این اداره کل بهره مند هستند.
به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ، قم دارای حدود 60 کتابدار است.
وی با اشاره به اینکه قم از بحث کتابخانه های عمومی نسبت به سایر استانها در سطح پایینی است گفت: فقر پنهان فرهنگی در استان مشهود است که باید از طریق مشارکت های نهادهای مختلف مورد حمایت و اطلاع رسانی قرار گیرد.
وی ادامه داد: ذهنیت مردم از کتابخانه ها منحصر به سالن مطالعه و امانت کتاب می باشد، این در حالی است که سعی شده بخش های مختلف کودک، نشریات و کارهای فرهنگی با برگزاری دوره های نقد و بررسی کتاب، نویسندگی و انجمن های تخصصی برگزار شود.
وی با بیان اینکه امسال کتابداران کتابهای مختلف را به حرم مطهر حضرت معصومه (س) اهدا کردند، گفت: آنان به نیابت از کتابداران سراسر کشور، 100 عنوان از کتاب های خوانده شده خود را به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در قسمت های مختلف حرم مطهر قرار دادند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: کتاب ها با موضوعات مختلف مذهبی فلسفی داستان شعر روانشناسی و سایر مباحث ویژه بزرگسالان برای وارثان کتاب به حرم مطهر اهدا شد.
وی، تجلیل از کتابداران استان، برگزاری جلسه تخصصی کتابخوان، نشست نقد کتاب و نقد شعر، معرفی کتاب های تولیدی نابینایان به خط بریل و گویا، معرفی تازه های نشر، برگزاری انجمن خیرین کتابخوانه ساز، برگزاری همایش کتابخوانی، اهدای خون، بازدید از کتابخانه های عمومی، غبار روبی مزار شهدا و بازدید از کتابخانه های روستایی را از مهمترین برنامه های هفته کتاب، کتابدار و کتابخوانی برشمرد.
24 آبان ماه تا یکم آذرماه بعنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =