ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکا و متحدانش بازی خطرناکی در سوریه به راه انداخته‌اند چرا که از یک طرف روی داعش به منظور تضعیف رئیس‌جمهوری سوریه حساب می‌کنند، اما از طرف دیگر نمی‌خواهند این گروه تروریستی قدرت را در این کشور به دست بگیرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: علی‌رغم اعلام برنامه‌های جاه‌طلبانه ائتلاف ضد داعش، تجزیه و تحلیل حملات هوایی این ائتلاف در جریان یک سال گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها مواضع موردنظر را به صورت گزینشی و یا انتخابی هدف می‌گرفتند و در بیشتر مواقع حتی خدشه‌ای به مواضع داعش که چالش جدی برای ارتش سوریه محسوب می‌شود، وارد نمی‌کردند.

وی اقدامات واشنگتن در سوریه را یک بازی خطرناک توصیف کرد که پی بردن به اهداف واقعی آمریکا در سوریه را دشوار می‌سازد. لاوروف توضیح داد: ظاهرا این نوعی وضعیت "هرگل یه خاری داره" است. آنها می‌خواهند داعش هر چه سریعتر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را ضعیف و وی را وادار به برکناری از قدرت کنند اما به طور همزمان نمی‌خواهند که داعش نیز قوی شده و قدرت را به چنگ آورد.

وی افزود: موضع آمریکا به طور جدی دورنماهای باقی ماندن سوریه به عنوان یک کشور سکولار را یعنی جایی که حقوق تمامی گروه‌های قومی و مذهبی حفظ و تضمین شود، تضعیف می‌کند.

لاوروف ادامه داد: ارزیابی‌های روسیه از حملات هوایی ضد داعش تحت رهبری آمریکا در سوریه براساس مشاهده نتایج قابل توجه اما اندک صورت گرفته و به این حقیقت رسیده که از اوت سال 2014 میلادی تاکنون داعش در مناطق تحت کنترلش رشد کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ادعاهای غرب مبنی بر اینکه حملات هوایی روسیه غیرنظامیان را هدف گرفته، بی‌پایه و اساس است. ما گام به گام این حملات هوایی را انجام می‌دهیم و تروریست‌ها را به دو دسته افرادی که می‌توانند به ما کمک کنند و آنهایی که نمی‌توانند به ما کمک کنند، تقسیم نمی‌کنیم. ما هر کسی را که ایدئولوژی تروریستی داشته باشد، هدف می‌گیریم.

لاوروف روز سه‌شنبه از سفارت فرانسه در مسکو بازدید کرد تا تسلیت خود را نسبت به حملات تروریستی داعش در سوریه که در آن دست‌کم 129 تن کشته و 350 تن زخمی شدند، مطرح کند.

261308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    مرگ بر تروریسم و حامیان پست فطرتش