سالن‌های ورزشی آبادان و خرمشهر تجهیز شدند

مهر نوشت : سازمان منطقه آزاد اروند در مراسمی، دستگاه‌های خنک‌کننده، آب‌سردکن و تصفیه آب را به سالن‌های ورزشی آبادان، خرمشهر و مینوشهر اهدا کرد.


نبود دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی و تأمین آب شرب سالم، یکی از کمبودهای مشهود اماکن ورزشی دو شهر آبادان و خرمشهر بوده است که در پی درخواست‌های مکرر مسئولان ورزش منطقه در این راستا سازمان منطقه آزاد اروند اقدام به تهیه این تجهیزات در راستای ارتقای سطح ورزش منطقه اروند کرد.
شامگاه پنج‌شنبه مراسم اهدای دستگاه‌های خنک‌کننده، آب‌سردکن و تصفیه آب سالن‌های ورزشی منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر با حضور معاون فرهنگی مناطق آزاد کشور، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، مدیر گروه ورزش مناطق آزاد کشور و روسای ادارات ورزش و جوانان خرمشهر و آبادان در تالار آموزش اداره ورزش و جوانان آبادان برگزار شد.
لزوم همراهی ورزش با آگاهی
معاون فرهنگی مناطق آزاد کشور در این مراسم بر اهمیت مقوله سلامتی تأکید کرد و گفت: مقوله صحت و تقویت بدنی، امری مهم است که باید همراه با تقویت و ارتقای دانش باشد.
حجت‌الاسلام محمدعلی زم افزود: کمال آدمی در پرتو ارتقای تفکر، اندیشه، صحت و توسعه جسمانی است که این دو مقوله ورزش و آگاهی و فهم باید در کنار هم و بر اساس تفکر الهی رشد یابند.
وی، ایجاد رشته‌های ورزشی جدید همچون یوگا را نشان از گرایش دانش نوین ورزش به سمت ابعاد فکری دانست.
معاون فرهنگی مناطق آزاد کشور در ادامه با اشاره به اهدای دستگاه‌های سرمایشی و آب‌سردکن و آب تصفیه کن به اماکن ورزشی محدوده منطقه آزاد اروند گفت: خوشحالم که مردم خرمشهر و آبادان اندک‌اندک به حقوق انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود دست می‌یابند.
وی تأکید کرد: انجام این کارها، کارهای کوچکی هستند و مردم آبادان و خرمشهر مستحق کارهای بزرگی هستند.
زم بیان کرد: جای امیدواری است که همت جمعی ایجاد شد و این دستگاه‌ها با همت منطقه آزاد اروند به امکان ورزشی اهدا شد و امیدواریم با این اقدام، شاهد فتح قله‌های موفقیت ورزشکاران منطقه اروند در مجامع جهانی و المپیکی باشیم.
نبود زمین چمن مصنوعی در روستاهای آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر تأثیر تداوم فعالیت‌های ورزشی بدنی و ورزشی برای کسب سلامت و بهروزی تأکید کرد و گفت: اگر بدن سالم نداشته باشیم، عقل سالم و پویا نیز نخواهیم داشت و از جبهه‌های نبرد دفاع مقدس می‌توان به‌عنوان نمونه‌ای از تلفیق این دو برای رسیدن به کمال یاد کرد.
جواد سعدون زاده در ادامه ایران را مرکز ثقل جهان خواند و بالابودن برخی آمارها در کشور را مایه تأسف دانست و تصریح کرد: امروز در کشور شاهد آمار بالایی از میزان گرایش به اعتیاد، بزه و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی هستم و پایین بودن سرانه ورزش و فضاهای ورزشی به‌عنوان عامل پیشگیرانه نیز در این میان امری تأسف‌بار است.
وی بر لزوم ارتقای ورزش در منطقه تأکید کرد و افزود: ورزش یک شاخص است و کشوری که شاخص ورزش آن پایین باشد را نمی‌توان به‌عنوان کشوری پیشرفته تلقی کرد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تقدیر از سازمان منطقه آزاد اروند برای اهدای این دستگاه‌ها، نبود زمین چمن در حاشیه منطقه آزاد اروند همچون روستاهای چوئبده، تنگه ها و منیوحی را یادآور و از سازمان منطقه آزاد اروند خواستار اقدام در این راستا شد.
تجهیز اماکن ورزشی کمک بزرگ به ورزش است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این جلسه، تجهیز اماکن ورزشی را به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برشمرد و ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند با اهدای این دستگاه‌ها به اماکن ورزشی آبادان، خرمشهر و مینوشهر، کمک بزرگی به ما کرده و امیدواریم با اختصاص اعتبارات، تجهیز اماکن ورزشی به سایر شهرستان‌ها، شاهد تجهیز اماکن ورزشی سراسر استان باشیم.
فرامرز کیانی زاده در ادامه اظهار کرد: با وجود منطقه آزاد اروند در این سه سال، شاهد شکوفایی ورزش خرمشهر و آبادان هستیم.
وی با بیان اینکه ورزش آبادان رشد چشمگیری را در این مدت داشته است، عدم ثبات مدیریتی در خرمشهر را عاملی مهم در کمتر بودن رشد ورزش این شهرستان به نسبت آبادان دانست و افزود: امیدواریم با مدیریت فعلی که از دانش‌آموختگان دکتری مدیرت ورزشی نیز هست و اعمال مدیریت شایسته، شاهد هم‌ترازی رشد ورزش خرمشهر و آبادان باشیم.
اختصاص ۴۰ درصد از فعالیت سالن‌ها برای بانوان
رئیس کارگروه ورزش مناطق آزاد کشور نیز در سخنان خود بر لزوم توجه به ورزش بانوان تأکید کرد و گفت: حداقل ۴۰ درصد از فعالیت سالن‌های ورزشی باید به بانوان اختصاص یابد.
بیژن شیری، تجهیز اماکن ورزشی منطقه آزاد اروند را اتفاقی خوشایند قلمداد کرد و متذکر شد: بخش اعظم هدف از این امر فراهم ساختن زمینه‌های مناسب برای ورزش به‌ویژه برای بانوان است تا شاهد گرایش بیشتر بانوان منطقه به سمت ورزش و ارتقای ورزش بانوان باشیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان نیز در این مراسم از تجهیز اماکن ورزشی اروندکنار از محل ماده ۱۰۸ نمایندگان خبر داد و تأکید کرد: در این امر سعی شده حواشی شهر نیز مدنظر قرار گیرد و در امر تجهیز اماکن ورزشی حواشی بر شهرستان پیشی گرفته‌اند.
پیمان ادیبی از نبود دستگاه‌های ورزشی و سایر تجهیزات به‌عنوان یک مشکل بزرگ یاد کرد و تجهیز اماکن ورزشی را مقدمه برای شکل‌گیری سه مشکل دیگر دانست و تصریح کرد: با تجهیز سالن‌ها، هزینه نگهداری، تعمیرات و برق مصرفی سالن‌ها به هزینه‌های فعلی افزوده می‌شود که باید در این راستا چاره‌اندیشی صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، اعلام نشدن تعداد دقیق تجهیزات خریداری‌شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند از جمله نکات حاشیه‌ای در اهدای این تجهیزات بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =