کدام کشورها برای حضور در GECF به تهران آمدند؟

سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران برگزار می شود

بیژن زنگنه وزیر نفت، ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) را به عهده خواهد داشت.

ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز برعهده امانوئل ایبه کاچیکوو است که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شده است.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.

هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

هیئت عالی رتبه الجزایر به ریاست علی هاشد، مشاور نخست وزیر الجزایردر امور انرژی و هیئت همراه دیروز برای حضور در سومین اجلاس سران و هفدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) وارد تهران شدند.

هیئت عالی رتبه پرو نیز در ساعات ابتدایی امروز برای حضور در این اجلاس مشترک وارد تهران شد.

نیکول اولیویر، وزیر انرژی ترینیداد و توباگو نیز به همراه هیئتی بامداد امروز برای حضور در سومین اجلاس سران و هفدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) وارد تهران شدند.

JECF  به اشتباه "اوپک گازی" نامیده می شود، اما این مجمع همانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال تاثیر و نفوذ روی قیمتها به وسیله تنظیم و تعدیل تولید نیست.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =