یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم خواسته بود تا درباره بیماری گسترده ای که در دانشجویان دانشگاه نفت اهواز به وجود آمده، گزارش تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحث مسمومیت غذایی در بین دانشجویانی که از خوراک دانشگاه ها استفاده می کنند، همواره در بیماریهای همه گیر دانشجویان مطرح بوده.

یکی از این همه گیری ها، مربوط به بیماری گسترده ای است که هفته گذشته بین دانشجویان دانشگاه نفت اهواز به وجود آمده است.
موضوعی که باعث شد یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، درباره آن از ما چنین درخواستی کند: لطفا در مورد مسمومیت های پیش امده بین دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اهواز و عدم پاسخگویی مسئولین دانشکده گزارشی را تهیه کنید... علیرغم تکذیب های مسئولین و ساده انگاری قضیه توسط ایشان این مسمومیت ها ناشی از عدم رعایت بهداشت در سلف دانشکده بوده و تعدادی از دانشجویان دچار مشکلات شدید گوارشی شده اند.

 

پاسخ مسئولان دانشگاه: بیماری دانشجویان بر اثر مسمومیت اثبات نشده

در همین راستا معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعت نفت اهواز اعلام کرده است: شایعه مسمومیت غذایی دانشجویان در دانشگاه صحت ندارد و علت مسمومیت برخی دانشجویان هنوز مشخص نشده است.
سید محمد حسین شریفی، به خبرگزاری دانشجو گفته: هفته گذشته شب ۲۰ آبان تعدادی از دانشجویان دانشگاه دچار علایمی چون تب و لرز و مسمومیت شدند که هر چه سریعتر بهداری و مسئولان سلامت دانشگاه وارد شدند و دانشجویان بیمار را به بهداری منتقل کردند.

او درباره علت این مسمومیت گفت: اینکه غذای سلف دانشگاه مسموم بوده و یا گوشت خام به دانشجویان داده شده صحت ندارد چرا که بعد این مسئله سریعا از سوی مسئولان بهداشت شهرستان نمونه برداری های از آب و غذا ی دانشجویان صورت گرفت که بررسی ها نشان داد که غذای دانشجویان سالم بوده و مشکلی نداشته است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعت نفت اهواز درباره علت اصلی این مسمومیت گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نشده؛ اما ممکن است ناشی از آلودگی های هوا یا آب باشد؛ اما باید منتظر ماند که جواب دقیق آزمایش ها اعلام شود.

به گفته شریفی با این وجود همه تدابیر بهداشتی لازم در دانشگاه اتخاذ شده است که مشکلی پیش نیاید. او همچنین خبر بیمار شدن ۲۰۰ دانشجوی این مرکز را تکذیب کرده و گفته: این صحت ندارد و تقریباٌ حدود ۳۰ نفر از دانشجویان مشکل داشتند که با انجام اقدامات درمانی مشکل آنها رفع شده و اکنون هیچ مشکلی به لحاظ بهداشتی در دانشگاه صنعت نفت اهواز نداریم.

 

۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =