نشست خبری اولین کنگره بین المللی و دومین کنگره تخصصی صلح سبز امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران واقع در بلوار کشاورز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولين كنگره بين المللي و دومين كنگره تخصصي صلح سبز جمعه ۶ آذرماه ۹۴ در مركز همايش‌هاي بين المللي سازمان اسناد و كتابخانه هاي ملي ايران، با همت مكتب حرمت حيات برگزار خواهد شد و در آن «دکترین جهان بدون خشونت از راه آشتی با طبیعت» تبيين مي شود.

در اين نشست بابك توتونچي دبيركنگره صلح سبز، ميرمهرداد ميرسنجري دبيرعلمي كنگره، حامد پارسي مسئول شوراي هماهنگي كنگره صلح سبز، شهره سلطاني دبيركميته هنرمندان، فرزاد عليزاده مدير روابط عمومي كنگره، داود حشمتي مشاور رسانه اي كنگره و خسرو اشتري دبير كنگره حقوق حيوانات حضور داشتند.

فرزاد عليزاده مدير روابط عمومي اين گنگره با بيان اينكه كشورهايي از جمله هند، چين، ژاپن، روسيه، ايتاليا، افغانستان، لبنان و... در اين كنگره شركت خواهند كرد، گفت: علاوه بر غلامعلي حدادعادل نماينده مردم تهران در مجلس و رئيس فرهنگستان زبان فارسي، دکتر صالحی امیری، رییس کتابخانه ملی به عنوان سخنرانان مدعو، گری لوئیس، نماینده سازمان ملل متحد در ایران، اوشیتانی نماینده محیط زیست ژاپن، پرفسور محمد تقی فرور، رئیس کنسرسیوم جهانی قرق های بومی در اين كنگره به سخنراني مي پردازند.

بابك توتونچي دبيركنگره صلح سبز با اشاره به محورهاي اين كنگره گفت: محورهاي كنگره شامل ١٢ عنوان از جمله تأثیر فرهنگ و زبان پارسی در گسترش صلح، صلح و حقوق سیاره، کتاب و صلح، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و محیط زیست، جایگاه صلح در مناسبات بین الملل، محیط زیست صنعت و اقتصاد، صلح مردمان بومی و امنیت غذایی، حرمت حیات در آیینه اسلام، جامعه مدنی محیط زیست و سیاست، صلح و بشقاب غذا، صلح و آسیب های اجتماعی است.

او گفت: برگزاری میزگردهای تخصصی شامل فقه و حقوق، آب توسعه و امنیت ملی، میز گرد تخصصی آشوراده و میز گرد تغذیه طبیعی است. اين كنگره اميدوار است بتواند با برگزاري پنل‌هاي تخصصي در زمينه حفظ و حراست از محيط زيست در روز برگزاری آن، دوست‌داران، فعلان و متخصصان محيط زيست را گردهم بياورد. همچنين بتوانند گام مهم و موثري در جهت تقويت سياست‌های زيست‌محيطی اعلام شده از سوي رهبر معظم انقلاب باشد.

توتونچی گفت: اين كنگره تأثير بسزايي در تغيير ديد ايران در جامعه بين الملل دارد. كنگره صلح سبز تشابه اسمي با انجمن صلح سبزجهان دارد ولي هيچ ارتباطي بين اين دو نيست و از صفر تا ١٠٠ توسط سازمان غيردولتي و مردم نهاد است.

در بخشی از این نشست شهره سلطاني دبيركميته هنرمندان در اين نشست با ارائه توضيحاتي درباره حمايت از حقوق حيوانات و محيط زيست گفت: اين كمترين كاری است كه يك هنرمند مي تواند در اين حيطه انجام دهد. بنابراين به عنوان فردي كه مي تواند در اين زمينه مؤثر باشم از همكارانم در حوزه هنري تقاضا مي كنم كه در اين كنگره شركت كنند و به اتفاق گام بلندي براي آشتي مردم با محيط زيست برداريم.

او افزود: تعداد قابل ملاحظه ای از كميته هنرمندان در كنگره حضور خواهند داشت و موضوعاتي را مطرح خواهند كرد. هنرمندان به عنوان الگوي مردم مي توانند نقش بسزايي در توجه به صلح و حقوق سياره داشته باشند.

همچنین خسرو اشتري دبير كنگره حقوق حيوانات با اشاره به برگزاري نمايشگاه جان جهان در اين كنگره گفت: ٢٥ پوستر با موضوع محيط زيست و حيوانات تهيه شده و در كنار كنگره با نگاهي هنري به صلح و حمايت از محيط زيست و حيوانات مي‌پردازيم. 

گفتنی است در این کنگره از كاغذ سنگ رونمایی می‌شود؛ کاغذ سنگ از پودر سنگ ساخته شده و درختي قطع نشده علاوه بر قابليت ضدآب بودن در برابر شعله آتش مقاوم است و تبديل به پودر سنگ مي شود. اكنون در ايران تكنولوژی براي ساخت اين نوع كاغذ وجود و به صورت رول از چین تهيه مي شود.

همچنين نمایشگاه جان جهان مجموعه ای از آثار خسرو اشتری هنرمند و گرافیست فعال حوزه صلح و محیط زیست و حیوانات در اين كنگره برگزار خواهد شد.

در پايان مراسم از پوستر جان جهان خسرو اشتري رونمايی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =