مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: شیلات هرمزگان تنها در بخش صیادی 30هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های شیلات استان هرمزگان می تواند محور توسعه بیش از پیش استان هرمزگان به ویژه در نواحی ساحلی شرق و غرب استان شود.

محبی افزایش سطح زیر کشت آبزیان،جذب سرمایه گذاران متعدد در زمینه تکثیر و پروش ماهی و سایر آبزیان،راه اندازی چندین مرکز تکثیر و پرورش آبزیان دریایی در قفس،بازار ماهی شیلات و عرضه آبزیان در چندین نوبت به طور مستقیم،فعال کردن سایت های پرورش میگو در شهرستان سیریک پس از چندین سال غیر فعال بودن،تسریع در ساخت و استقرار در ساختمان جدید اداره کل شیلات هرمزگان و توسعه و ساماندهی بنادر صیادی  و همچنین واگذاری مدیریت بنادر به تعاونی های صیادی از فعالیت های مهم شیلات هرمزگان در سال های اخیر خواند.

وی در ادامه شروع دوباره  طرح های بازسازی ذخایر آبزیان از جمله ایجاد زیستگاه های مصنوعی و همچنین رها سازی بچه میگو در خوریات،بهسازی وساماندهی مجدد مرکز بازسازی ذخایر جنوب کشور _ کلاهی،مرتفع ساختن مشکل بیمه شناورهای صیادی و ارتقای خدمات رفاهی به کارمندان را به عنوان سایر اقدامات مهم  شیلات هرمزگان در این سال ها نام برد.

مدیر کل شیلات هرمزگان تکمیل بخش عظیمی از زیرساختهای صیادی و آبزی پروری همچنین واگذاری مدیریت زیرساختها به جامعه بهره بردار، ارتقاء دانش بهره بردان شیلات در راستای بهره برداری هرچه بهتر منابع آبزی توسط مصرف کنندگان و حفاظت از محیط زیست آبزیان، نوسازی شناورهاي صيادي و تجهيز آنها به ابزار و روش های صيد مدرن و پیشرفته از مهمترین چشم اندازهای شیلات هرمزگان در راستای نیل به اهداف استانی و ملی خود است.

محبی با بیان اینکه شیلات هرمزگان تنها در بخش صیادی 30هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است گفت:این عدد و بزرگی آن که در برگیرنده سی هزار خانواده هرمزگانی است به خوبی بیانگر نقش شیلات و صیادی در معشیت مردم استان است.

وی خاطر نشان شد ایجاد اشتعال زایی،درآمد،ارزآوری و گسترش صنعت در بخش های آبزی پروری و صنایع شیلاتی به خوبی به چشم می خورد چرا که بزرگترین کارخانه تن ماهی کشور و همچنین چندین مرکز فراوری آبزیان از استان هرمزگان و به واسطه فعالیت شیلاتی متبلور شده اند.

محبی گفت: استان هرمزگان بی تردید با داشتن پتانسیل صید و صیادی و همچنین ظرفیت های آبزی پروری در تمامی روش های سرد آبی و گرمابی و همچنین بهره مندی از همه فعالیت های شیلاتی استان اول شیلاتی کشور است .

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان حمایت های دولت تدبیر و امید از شیلات هرمزگان ارتقای جایگاه شیلات را به طوری اصولی به دنبال داشته است در پایان یاد آور شد با نگاهی به ظرفیت های شیلاتی استان و مقایسه هزینه های شیلات با سایر روش های توسعه ای همچون صنعت ،این باور به وجود می آید که شیلات مهمترین،در دست رس ترین و کم هزینه ترین محور توسعه استان است که تحقق این مهم نیازمند توجه و حمابت همه جانبه و بیش ا ز پیش از فعالیت ها و ظرفیت های شیلات هرمزگان در سطح ملی و استانی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =