مشکل بیمه کارکنان شرکت تراورس تا پایان هفته حل می‌شود

به گزارش روزنامه همشهری زنجان راه آهن زنجان طی چند روز گذشته شاهد تجمع بیش از 70 نفر از کارکنان شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب (تراورس) کشور بود تجمعی که در آن کارگران خواستار رسیدگی به مشکلات و وصول حق و حقوق‌شان بودند. این شرکت مسئولیت تعمیر و نگهداری خط‌های راه آهن در سرتاسر مسیر از استان قزوین تا مهاباد را دارد. به گفته تجمع‌کنندگان مشکلات کارکنان این شرکت که به صورت پیمانکار برای راه آهن کار می‌کنند مختص به استان زنجان نبوده و همه کارکنان در شهرها و استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی با آن دست به گریبان هستند.

یدا... داداشی یکی از این کارکنانی است که بیش از 20 سال سابقه کار در این شرکت دارد، وی از حقوق معوقه 3 ماهه و نریختن حق بیمه کارکنان به مدت 7 ماه می‌گوید.
داداشی با بیان اینکه کارکنان هنگام استفاده از خدمات بیمه مانند تمدید یا تعویض دفترچه با مشکل مواجه می‌شوند، می‌افزاید: کار ما تعمیر و نگهداری از خطوط راه آهن است. به نظر کارکنان این شرکت جزء زحمتکش‌ترین کارگران هستند زیرا در سرما و گرما مشغول کار هستند تا مسافران به راحتی بتوانند از ناوگان ریلی در کشور استفاده کنند و به موقع به مقصد خود برسند اما با این وجود مورد بی‌مهری تعدادی از مسئولان استانی و کشوری قرار گرفته‌اند.
این کارگر شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور ادامه می‌دهد: استفاده از بیمه و دریافت حقوق ماهانه از کمترین خدماتی است که کارفرما می‌بایست به کارکنان خود بدهد اما چند ماهی میشود که این اتفاق در این شرکت نمی‌افتد. همین موضوع زندگی را برای ما سخت و دشوار کرده است.
کارگری دیگری که حاضر نشد نام او قید شود، می‌گوید: 8 سال سابقه کار در راه آهن دارم. ندادن به موقع حق و حقوق موجب شده تا تعدادی از قسط‌های بانکی من به تعویق بی‌افتد. بارها برای گفتن خواسته‌های‌مان به دفتر مدیریت رجوع کرده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.
وی با اشاره به رفتار مسئولان شرکت با معترضان می‌گوید: متأسفانه کارگرانی که خود سال‌ها در راه آهن مشغول به کار هستند هنگام اعتراض با رفتار های متفاوتی روبرو می‌شوند، گاهی اوقات مسئولان قرارداد افرادی که اعتراض می‌کنند را تمدید نکرده و آنها از کار بیکار می‌شوند.
این کارگر شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور با بیان اینکه اصولا باید عیدی را یک ماه قبل از عید پرداخت کنند اما بعد از گذشت دو ماه از عید پرداخت می‌کنند، ادامه مي‌دهد: سبد کالایی که قرار بود در ماه مبارک رمضان به کارکنان و کارگران شرکت پرداخت شود تا کنون پرداخت نشده است.
دیرکرد 25 روزه حقوق و 4 ماهه بیمه
غلامرضا عباس‌زاده مدیر عامل شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمال‌غرب در پاسخ به این موضوع اظهاز مي‌كند: تجمع حال حاضر کارکنان این شرکت به دلیل حقوق معوقه و بیمه پرداخت نشده است که ما نیز آن را تأیید می‌کنیم اما حقوق آنها 25 روز و بیمه 4 ماه به تعویق افتاده است.
وی ادامه می‌دهد: با این حال شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمال‌غرب در تلاش است هرچه سریع‌تر مشکل این نیروی زحمت کش را حل کند اما باید در نظر داشت که حقوق کارکنان از دفتر مرکزی تهران به حسابشان واریز می‌شود بنابراین ما نیز در انتظار واریز حقوق از سوی آنها داریم.
عباس‌زاده با بیان اینکه رایزنی‌ها با مسئولان کشوری انجام شده است، عنوان می‌کند: قرار است تا در اولین فرصت مشکلات 560 کارگر موجود در شمالغرب کشور که وظیفه نگهداری از خطوط راه آهن را برعهده دارند حل شوند.
چشم انتظار راه آهن
برای اطلاع دقیق از وضعیت کارکنان این شرکت و برنامه‌های مسئولان کشوری برای حل آنها موضوع را با عبدالحسین کاسمی لنگرودی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی خط ابنیه فنی کشور (تراورسی) درمیان می‌گذاریم.
وی بر این باور بود ماهانه شركت مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون تومان صرف هزينه‌هايي چون حقوق كاركنان و تعمير و نگهداري خطوط راه‌آهن در سراسر كشور می‌کند که این میزان هزینه از سوی راه آهن کل کشور تامین می‌شود. اما متأسفانه به دلیلی کاهش اعتبارات و نبود نقدینگی در راه آهن این نهاد دولتی گاهی با تأخیر اعتبار در اختیار شرکت قرار می‌دهد. این موضوع موجب وقفه در پرداخت حقوق کارکنان شده و در نهایت میزان رضایت افراد را کاهش می‌دهد.
وی ادامه مي‌دهد: با این توصیف شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور نمی‌تواند زمان دقیقی را برای پرداخت حقوق کارکنان شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور اعلام کند اما در تلاشیم تا در اولین فرصت بعد از تحقق اعتبارات از سوی راه آهن کشور حقوق کارکنان را پرداخت نماییم.
مدیر عامل شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور در پاسخ به مشکل بیمه اعتراض‌کنندگان اظهار مي‌كند: پرداخت بیمه کارکنان این شرکت بر عهده راه‌آهن است اما با توجه به مشکلاتی که راه‌آهن و شرکت‌های بیمه‌ای در رابطه با نوع بیمه این افراد و خاص بودن آن داشته‌اند تا کنون با مشکل روبرو بوده است اما طی جلسه‌ای که چند روز گذشته با مسئولان کشوری در این رابطه تشکیل شد قرار شد تا مشکل کارکنان شرکت مهندسی خط ابنیه فنی شمالغرب کشور ظرف 5 روز آینده حل شود و آنها بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =