رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس می گوید: گزارش این هیئت با وجود فشارهای سیاسی، در زمان خودش در صحن علنی قرائت خواهد شد.

امیر خجسته در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به افشای جزئیاتی از پرونده تحقیق و تفحص از سازمان های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید در صحن علنی مجلس و همچنین بیان اینکه فشارهای سیاسی برای عدم قرائت این گزارش وجود دارد، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و در زمان خودش در صحن علنی قرائت خواهد شد.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: چند جلسه با رئیس مجلس در رابطه با این تحقیق و تفحص داشته ایم و ایشان به شدت از این اقدام نظارتی استقبال کردند.

خجسته در پاسخ به سئوال درباره دو دسته شدن هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به موافق و مخالف قرائت گزارش آن در مجلس و اینکه بعضی از اعضای این هیئت گفته اند که مستندات کافی وجود ندارد؟ خاطرنشان کرد: من در نطق هفته گذشته خود پاسخ این دوستان رادادم اما چرا قبل از اینکه از بنده به عنوان  رئیس هیئت تحقیق و تفحص سئوال کنند، مصاحبه می کنند؟!

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم  بین هیئت تحقیق و تفحص دو دستگی ایجاد شده است  اما می گوییم که یک جریانی در داخل مجلس نمی خواهد که این گزارش قرائت شود و من آخرین اطلاعاتی هم که گرفتم، متوجه شدم که آن ها مصمم شده اند که این کار انجام نشود.

وی با بیان اینکه قرائت گزارش و به سرانجام رساندن این تحقیق و تفحص حق مردم و حق ایثارگران است و باید ادا بشود، تاکید کرد: ما تا آخرین لحظه پای این قضیه ایستاده ایم به ویژه الان که رئیس و هیئت رئیسه نیز به این مسئله ورود کرده و ان شاء الله به نتیجه خواهند رساند.

 نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا قرائت این گزارش به مجلس نهم می رسد یا باید منتظر قرائت آن در مجلس دهم بود، گفت:  بله آن شائ الله  به صورت کامل قرائت خواهد شد و ما اولتیماتوم هم دادیم که عده ای نمی خواهند این پرونده به سرانجام برسد در حالی که همین الان خانواده شهدا منتظرند و هر روز تماس می گیرند که این پرونده به نتیجه برسد چراکه اگر ما در قرائت این گزارش تاخیر کنیم ممکن است بگویند که نمایندگان تطمیع شده اند لذا ما برای اینکه به خانواده ایثارگران و مردم اثبات کنیم که ما مجلسی ها اهل تطمیع نیستیم، منتظریم هیئت رئیسه دراین باره تصمیم مقتضی را بگیرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 0
    فرقی نمیکند چه انجام دهید یا ندهید فقط وقت خودتان را تلف کرده اید هیچ اثری ندارد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    3 0
    نخواهند گذاشت قرائت شود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    ببینیم و تعریف کنیم
  • جانباز محمد دامن باغ. A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    5 0
    زخم چو گندد نمکش میزنند. وای ب روزی که بگندد نمک.
  • تهی دست IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    2 0
    ماپول خرید یه جفت کفش رونداریم ببین اینا چطور اختلاص میکنن خدایا تاکی
  • بلاکشان A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    5 0
    نظارت و تحقیق وظایف مجلس است این اقدام شفاف سازی کاملا ارزنده است کسی که مخالفت کند خود نیز مشکل دارد شایسته است اسامی مخالفان را به مردم اعلام کنند
  • بدون نام ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    2 0
    اقدامي بس ، شجاعانه و نادر است.