شناسایی 330 کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: تاکنون نزدیک به 330 نفر کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس شناسایی شده و زیر ذره بین دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، سعید شبستری خیابانی در مورد آمادگی ستاد انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: اولین قدم برای انتخابات، تشکیل ستاد انتخابات استان است که تاکنون بیش از ده جلسه از این نوع در استان برگزار شده است و تمامی راهکارهای اجرایی لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های لازم برای انتخابات تشکیل شده است افزود: کمیته‌هایی نظیر فناوری اطلاعات، امنیت انتخابات، استعلامات، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی تشکیل شده و با برگزاری جلسات متعدد نتایج آن را به ستاد مرکزی انتخابات استان گزارش می‌کنند.

شبستری عنوان داشت: هدف ما برگزاری یک انتخابات سالم و بی‌طرفانه توسط مجریان آن بوده که هر گونه تخلف در آن رصد و جلوگیری شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به برودت هوا و بارندگی در اسفند ماه تمامی تمهیدات لازم برای شرکت تمامی مردم عزیز در انتخابات و سهولت کار مجریان و دست اندرکاران بویژه در مناطق پربارش و صعب العبور به فرمانداران ابلاغ شده و انجام خواهند شد.

وی به پوشش مخابراتی انتخابات در استان اشاره و عنوان داشت: پوشش مخابراتی در تمامی مناطقی که احتمالا به عنوان شعبه انتخاب خواهند شد در نظر گرفته شده تا از این بایت مشکلی نداشته باشیم.

شبستری در مورد تسهیل راههای دسترسی در فصل سرما نیز گفت: فرمانداران هر شهرستان با توجه به نقاط در نظر گرفته شده برای صندوقهای اخذ رای به تسهیل راههای دسترسی با توجه به فصل سرما و بارندگی از تمامی امکانات شهرستانی و استانی ادره راه و ادارات مرتبط برای این امر استفاده خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به بحث آموزش مجریان انتخابات اشاره کرد و گفت: استانداری تاکید بسیاری بر بحث آموزش مجریان انتخابات دارد آموزش معاونان سیاسی امنیتی، فرمانداران و بخشداران به صورت منطقه‌ای با حضور رئیس و دبیر و معاونان وزیر کشور و ستاد انتخابات کشور اجرا شده و نقاط و سوالات مد نظر مطرح شد.

شبستری اظهار کرد: امیدواریم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حضور گسترده و یکپارچه مردم عزیز استان در فضای به دور از هرگونه مسئله برگزار گردد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مجریان انتخابات در کمال بی‌طرفی هیچگونه نقشی در پیروزی احزاب و گروه‌های خاص ندارد، افزود: مسئولان با تدابیر سنجیده اقداماتی انجام دهند تا میزان مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات نسبت به دوره‌های قبل تفاوت چشمگیری داشته باشد.

وی نقش رسانه‌ها و مطبوعات را برای جلب و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات غیرقابل انکار برشمرد، تصریح کرد: رسانه‌ها با همکاری مسئولان زمینه را برای حضور مردم و احزاب در انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان فراهم کنند تا اقتدار نظام با مشاکرت مردم در پای صندوق‌های رای حفظ شود.

شبستری بابیان اینکه گزارش‌های تعامل و دیدار برخی از مسئولان شهرستان اهر با کاندیداهای احتمالی انتخابات به ستاد انتخابات استان ارائه شده است، بیان کرد: مدیری که خارج از حیطه کاری گوش به فرمان کاندیدای احتمالی انتخابات باشند البته با مستندات حکم برکناری آن‌ها از سمت صادر می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، افزود: فرمانداران شهرستان‌ها اگر در صورت خدمات دهی بانک‌ها با نامه‌های نمایندگان مجلس به مردم انجام دادند سریعاً برای اخراج مدیرانی متخلف از این دست اقدام کنند، تمامی تحرکات مدیران ادارات شهرستان‌ها و استان علاوه بر کاندیداهای احتمالی انتخابات رصد می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه بدون مجوز فرمانداران آذربایجان شرقی هیچ یک از کاندیداهای احتمالی حق نصب بنر با موضوعات مختلف را در شهرستان‌ها ندارند، اظهار داشت: کاندیداهای احتمالی انتخابات در سراسر استان با استفاده از مناسب‌های مختلف بنر نصب می‌کنند در صورتی که آن‌ها هیچ پست و مقامی ندارند و علاوه بر اگر شائبه انتخاباتی داشته باشد با آن فرد متخلف برخورد می‌شود.

شبستری عنوان کرد: سوءاستفاده کاندیداهای احتمالی از شرایط خاص، ایجاد فضای افراطی در شهرستان‌ها، خرید و فروش رای و جابجایی مردم برای اخذ رای جزو خطوط قرمز ما در پیش از برگزاری و بعد از برگزاری انتخابات برای تمامی کاندیداهای احتمالی انتخابات تبیین شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه نزدیک به 330 نفر کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس زیر ذره بین دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون برای حضور در انتخابات جلسات تشکیل داده اند توسط ستاد انتخابات استان به ستاد انتخابات کشور گزارش داده شده و وزارت کشور از حرکات کاندیداهای احتمالی استان با دریافت بیش از 3 هزار گزارش اطلاع کامل دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =