تسنیم نوشت: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم‌اکنون مدارس در بحث کیفیت آموزش مشکل دارند، گفت: پیشرفت ما در بیمه تکمیلی فرهنگیان به موازات طرح تحول سلامت خواهد بود.

سیدمحمد بطحایی در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون بین مناطق برخوردار و کم‌برخوردار به لحاظ فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در مدارس با مشکل مواجه هستیم. به گونه‌ای که در برخی مناطق سطح امکانات بالا و در برخی مناطق پایین است.

وی افزود: در سطح کمی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای دسترسی دانش‌آموزان به مدارس، عدالت آموزشی روبه افزایش است اما سرعت آن کند است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌تر از عدالت کمّی، موضوع عدالت کیفی است؛ هم‌اکنون در زمینه کیفیت آموزش در مدارس مشکل داریم و در همین شهر تهران بین مناطق مختلف تفاوت‌هایی در کیفیت مدارس وجود دارد به همین دلیل است که در جهت افزایش کیفیت تلاش می‌کنیم.

بطحایی بیان کرد: فضای غالب کشور در بخش آموزش و پرورش توجه به عدالت و افزایش کیفیت است و تلاش می‌کنیم تا در برنامه ششم توسعه از طریق اقدامات مختلف در این زمینه حرکت کنیم چرا که مدارس امروز در حال فاصله گرفتن از کیفیت هستند و نمی‌توانند آموزش‌های با کیفیتی را که مدنظر خانواده‌ها است به دانش‌آموزان ارائه کنند.

وی در خصوص سرانه مدارس عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا در برنامه ششم توسعه در بحث سرانه مدارس به مرحله‌ای برسیم که مدیران دیگران نگران تامین هزینه‌های ضروری مدرسه نباشند و فارغ از دل‌نگرانی‌ها به مسائل اصلی آموزش و پرورش بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: در بحث بیمه تکمیلی مشکلات کمتر شده است و روش‌هایی را به موازات آن پیش می‌بریم. به عنوان مثال با مراکز خاصی قرارداد بسته‌ایم و حتی تلاش می‌کنیم تا فرانشیز را از محل بیمه تکمیلی پرداخت کنیم تا فرهنگیان مجبور به پرداخت فرانشیز نباشند.

بطحایی بیان کرد: پیشرفت ما در بیمه تکمیلی به موازات طرح تحول سلامت خواهد بود. این طرح به دنبال آن است تا ارائه خدمات را به حدی برساند که دیگر دستگاه‌ها از ارائه بیمه تکمیلی بی‌نیاز باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =