برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات اتحادیه تعاون روستایی شهرستان کرج

جلسه ای با حضور روسای ادارات خدمات فنی ، بازرگانی ، حراست ، روابط عمومی ، آموزش و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه فوق در سالن جلسات مدیریت استان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز، در این نشست ابتدا صابونی سرپرست شهرستان کرج از آخرین وضعیت و آمار عملکرد اتحادیه گزارشی را ارائه نمود.
صابونی همچنین در خصوص تاسیس صندوق توسعه بخش کشاورزی و تاسیس آن در شعبات شهرستانی به مواردی اشاره نمودند.
وی افزود : صندوق توسعه بخش کشاورزی میتواند خدماتی را در قالب : تهیه صدور ضمانتنامه های بانکی جهت اعضاء - گرفتن وام و در اختیار قراردادن به متقاضیان - افتتاح حساب ودیگر موارد از طریق این صندوق ارائه دهد.
تشکیل این صندوق شهرستانی که 51 درصد متعلق به بخش خصوصی و 49 درصد مربوط به بخش دولتی می باشد مقرر است در کارگروهی به ریاست سازمان جهاد کشاورزی مطرح و انجام شود.
سرپرست تعاون روستایی شهرستان کرج اعلام نمود : در خرداد 91 صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در استان البرز با تعداد 35 تشکل در استان البرز شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر با تعداد 50 تشکل و دارا بودن رتبه 12 در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
در ادامه کارشناس شهرستان کرج چند طرح را در جلسه پیشنهاد دادند که این طرحها درصورت تصویب توسط اتحادیه اقدام خواهد گردید . این طرح ها شامل طرح تولید و فرآوری بذر گندم و جواستاندارد در استان البرز - طرح راه اندازی هایپر مارکت توسط اتحادیه با ارائه محصولات و نهاده های کشاورزی - طرح راه اندازی خط بسته بندی( تی بگ ) چای سبز ، چای سفید و سایر دمنوش های گیاهی و بسته بندی گیاهان - طرح تولید و راه اندازی خط تولید چیپس میوه - طرح ایجاد مزرعه و کشت گیاهان دارویی به صورت فله برای فروش - طرح احداث باغ پسته در مناطق کم آب و دارای خاک شور از جمله مهمترین پیشنهاداتی بود که درصورت دارا بودن امکانات و بودجه و فضای کافی توسط اتحادیه شهرستان کرج در آینده اقدام گردد.
در ادامه جلسه مهندس شمس مدیر استان افزود : تعاملات اتحادیه و استان باید بیشتر گردد تا بتوان مشکلات را برطرف نمود.
شمس افزود : تولید بذر هم اکنون در برخی از استانها شروع شده و بیشترین درآمد تشکلها و اتحادیه ها نیز در خصوص تولید بذر می باشد که باید بحث تولید بذر در استان البرز هم نیز جدی گرفته شود .
وی گفت : تثبیت جایگاه اتحادیه را اساسنامه و قانون تجارت و قانون شرکتها تعیین می کند که اعضای اتحادیه باید با همدلی و همفکری بتوانند این جایگاه را به درجات بالاتر ارتقا و باعث پیشرفت روز افزون آن شوند.
شمس تاکید کرد : یکی از ابزارهای مهم نظارتی سازمان بحث حسابرسی است که باید کلیه تشکلهای تحت پوشش درموعد مقرر حسابرسی را انجام داده و نسبت به پاسخ واخواهی آن اقدام نمایند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : امسال هم مانند سال گذشته یکی از وظایف اصلی ومهم سازمان تعاون روستایی استان البرز توزیع و تامین میوه شب عید استان می باشد .
در خاتمه اعضای هیات مدیره اتحادیه فوق با بیان مشکلات و موارد مهم و نیز مسائل جاری در خصوص اتحادیه به بحث و تبادل نظر پرداختند..

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =