ایرنا نوشت ،سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری از مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست نسبت به تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان اقدامات لازم را به انجام برساند.

ملک محمد قربان پور در کارگروه تخصصی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری استان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی تأکید کرد: برخی سرمایه گذاران داخلی و خارجی آمادگی دارند تا بدون استفاده از تسهیلات بانکی، نسبت به سرمایه گذاری در این مناطق اقدام کنند.
قربان پور افزود: گردشگری ورزشی مانند رفتینگ و پاراگلایدر از زمینه های جذب سرمایه گذاران و گردشگران به استان است که رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری مانند مناطق طبیعی و گردشگری، رودخانه ها، چشمه ها، کوهسارها، مراتع به ویژه حاشیه زاینده رود و سد کارون 4، استعداد بالایی برای ارتقای وضعیت کمی و کیفی گردشگری دارد.
مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور برنامه ریزی، سرمایه گذاری و اقتصادی بیان داشت: تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، زمینه مشکلات و رونق بخش های مختلف اقتصادی مانند گردشگری را در دوران پسابرجام باعث می شود.
وی اضافه کرد: با رفع مشکلات اقتصادی، می توان در راستای افزایش درآمد، بهبود اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اقدامات کرد.
قربان پور عنوان داشت: برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران خارجی در چهارمحال و بختیاری، باید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان علاوه بر زبان فارسی، حداقل به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط داشته باشند.
وی اظهار کرد: اطلاع رسانی به منظور استفاده از ظرفیت های چهارمحال و بختیاری در زمینه های مختلف بایستی در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از مجموع 13 منطقه نمونه گردشگری استان، تاکنون برای شش منطقه سرمایه گذار شناسایی شده است.
بهمن عسگری سوادجانی بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی، طرح های مربوط به برخی مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری را هنوز تأیید نکرده است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته بسیاری از سرمایه گذاری های حوزه گردشگری، به افراد غیرمتخصص و فاقد سرمایه سپرده شده است.
عسگری سوادجانی عنوان کرد: رونق گردشگری ورزشی و علمی، جزو برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری، بهبود وضعیت معیشت خانوارها و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.
گفتنی است ، در سطح کشور یک هزار و 200 منطقه نمونه گردشگری شناسایی شده که از این تعداد 13 منطقه در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =