معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که با همراهی مردی دیگر اقدام به قتل شوهر و مادربزرگ شوهرش کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ در ساعت 11:30 روز 23 آبان ماه امسال و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع دو فقره جنایت در خیابان جماران به کلانتری 123 نیاوران اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی 29 ساله به نام رسول در طبقه اول و پیرزنی 70 ساله به نام مریم در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی با ضربات چاقو به قتل رسیده اند که در ادامه بررسی ها مشخص شد مقتول نوه دختری مقتوله بوده که در طبقه اول و به تنهایی زندگی می کرده و مقتوله نیز در طبقه دوم سکونت داشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت و پدر مقتول که به واسطه تماس تلفنی پسرش به محل مراجعه و پس از ورود به ساختمان با جسد فرزندش روبرو شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پسرم، شب گذشته در منزل ما حضور داشت و صبح روز حادثه برای تعویض لباس هایش و رفتن به محل کار به خانه خود رفته بود که با من تماس گرفت و گفت که همسرش به نام آذر به خانه اش مراجعه اما در ورودی را از داخل قفل کرده است.

پدر مقتول با اشاره اختلاف میان پسرش با همسرش و قصد آنها برای انجام متارکه به کارآگاهان گفت: رسول و آذر از حدود یک سال پیش با یکدیگر ازدواج کرده اما از همان ابتدا اختلافات شدیدی با یکدیگر پیدا کرده بودند، به همین علت تصمیم به متارکه گرفته بودند و طی این مدت نیز پسرم به تنهایی، در طبقه اول منزل مادربزرگش زندگی می کرد. زمانی که رسول با من تماس گرفت و عنوان داشت که آذر به خانه اش آمده اما در را از داخل فقل کرده و اجازه ورود به وی را نمی دهد تصمیم گرفتم تا به خانه رسول رفته تا مانع از آغاز درگیری دوباره آنها بشوم اما زمانی که وارد خانه شدم با جسد پسرم در داخل خانه و جسد مادربزرگش در راه پله روبرو شدم.

با توجه به اظهارات پدر مقتول و بررسی های در ورودی منزل مقتول، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مقتول پس از تخریب در ورودی به داخل خانه ورود پیدا کرده و با فرد یا افرادی درگیر شده و نهایتا به علت اصابت ضربات چاقو به ناحیه گردن و سایر قسمت های بدن به قتل رسیده است.

با توجه به اظهارات پدر مقتول مبنی بر حضور همسر مقتول در محل جنایت، کارآگاهان به محل سکونت آذر در همان نزدیکی محل جنایت در منطقه جماران مراجعه و اطلاع پیدا کردند که آذر، همزمان با وقوع جنایت متواری شده است، در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که آذر به همراه یکی از بستگان نزدیک مقتول به نام امیر از تهران خارج و هر دو نفر به شهرهای شمالی کشور متواری شدند.

در شرایطی که تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرهای شمالی کشور در دستور کار اداره دهم قرار داشت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که آذر و امیر برای تهیه پول به تهران مراجعه کرده اند که بلافاصله محل تردد هر دو نفر آنها در منطقه دارآباد شناسایی و سرانجام در ساعت یازده روز هفتم آذرماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

با آغاز تحقیقات هر دو متهم صراحتا به درگیری با مقتول و قتل وی، همچنین ارتکاب جنایت دوم اعتراف کردند؛ آنها در اعترافات خود عنوان کردند که مقتول پس از تخریب در ورودی واحد طبقه اول، وارد خانه شده و با آذر درگیر شده و در همین زمان مقتول متوجه حضور امیر در خانه شده و با او نیز درگیر می شود اما امیر با ضربات چاقو وی را به قتل می رساند. مادربزرگ مقتول که با شنیدن صدای درگیری، از طبقه دوم به طبقه پائین آمده و در راه پله ها ایستاده بود، آذر و امیر را مشاهده و هر دو نفر آنها را مورد شناسایی قرار می دهد که او نیز به همین علت توسط متهمان به قتل رسیده و سرانجام هر دو متهم پس از ارتکاب دو جنایت، با خودرو پژو پرشیا متعلق به متهمه از محل جنایت متواری می شوند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاحی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: تحقیقات در خصوص این پرونده در مراحل مقدماتی قرار داشته و هر دو متهم در خصوص علت حضورشان در محل سکونت مقتول اظهارات متناقضی بیان کرده اند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با اعتراف صریح هر دو متهم به ارتکاب و مشارکت در هر دو جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای هر دو نفر صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =