ایسنا نوشت: در پی اقدام اتحادیه اروپا برای درج شناسه کالا روی تولیدات شهرک نشینان در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی تعامل با تمامی موسسات اتحادیه اروپا را که در تلاش‌ها برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه مشارکت داشتند، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم که در حال حاضر پست وزارت خارجه را نیز برعهده دارد دستور داده تا تمامی روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا و نمایندگان این اتحادیه به حالت تعلیق درآید.

براساس این بیانیه، نتانیاهو دستور داده که مشارکت موسسات اتحادیه اروپا در هر موضوع مربوط به روند دیپلماتیک با فلسطینی‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و تا زمان تکمیل این ارزیابی تعلیق در روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا 11 نوامبر دستورات جدیدی را برای درج شناسه کالا روی تولیدات شهرک نشینان صهیونیستی صادر کرد.

این گام که بروکسل از آن به عنوان اقدامی فنی یاد می‌کند مقامات اسرائیل را به خشم آورده و تل‌آویو بارها از آن به عنوان اقدامی "تبعیض آمیز" یاد کرده و معتقد است که این اقدام به تلاش‌ها برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل ضربه می‌زند.

موضع اتحادیه اروپا در خصوص مساله فلسطین این است که اشغالگری‌های اسرائیل از سال 1967 در کرانه باختری و قدس اشغالی و بلندی‌های جولان بخشی از مرزهای دولت اسرائیل به شمار نمی‌رود. لذا نمی‌توان روی تولیدات شهرک نشینان عبارت "ساخت اسرائیل" را درج کرد و بهتر است که گفته شود شهرک نشینانی که اتحادیه اروپا آنها را براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی می‌داند این کالاها را تولید کردند.

نتانیاهو نیز این اقدام اتحادیه اروپا را ریاکارانه و نشان دهنده معیارهای دوگانه در سیاست‌های این اتحادیه دانست و گفت که اتحادیه اروپا در درگیری‌های مختلف جهان مواضع‌ یکسانی ندارد.

وی در سفرش به واشنگتن گفت: بهتر است اتحادیه اروپا از خودش خجالت بکشد ما نمی‌پذیریم که اروپا طرفی را که خودش هدف اقدامات "تروریستی" است، متهم کند.

سفیر اتحادیه اروپا در تل‌آویو نیز در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک اقدام هشدار دهنده نیست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =