۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

سنگنورد ملی‌پوش قزوینی پس از حریف اندونزیایی در مکان دوم مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین به نقل از همشهری قزوین  سنگنورد ملی‌پوش قزوینی پس از حریف اندونزیایی در مکان دوم مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت.

رضا علیپور در این رقابت‌ها رکورد 6 ثانیه و 79 صدم ثانیه را از خود بر جا گذاشت تا با اختلاف فقط 4 صدم ثانیه نسبت به حریف اهل اندونزی در این رقابت‌ها همچنین سنگنوردان کشور چین سوم و چهارم شدند.
رضا علیپور پس از بازگشت از چین درمورد این مسابقات به همشهری گفت: در رقابت‌های چین، دیواره سنگنوردی کاملاً غیراستاندارد بود که همین عامل هم علت اصلی نایب قهرمانی من به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: رکورد این رشته با 6 ثانیه و 40 صدم ثانیه دست خودم بود ولی در فینال برابر اندونزی 4-3 گیره عقب افتادم و در نهایت قهرمانی را از دست دادم.
قهرمان سنگنوردی جهان درمورد سطح کیفی این مسابقات هم اظهار کرد: این رقابت‌ها در برابر مسابقات قبلی که جهانی بود اصلاً سطح بالایی نداشت ولی در قیاس با مسابقات آسیایی گذشته خیلی بهتر بود.
از علیپور درمورد مهم‌ترین حریفان خود در این مسابقات هم پرسیدیم که در پاسخ گفت: نمایندگان کشورهای چین و اندونزی مهم‌ترین رقبای من در کسب مدال طلا بودند که در نهایت هم حریف اندونزیایی با چاشنی خوش شانسی طلا را از من گرفت.وی درمورد تدارک خود برای این مسابقات هم اظهار کرد: برای این مسابقات خیلی تمرین کرده بودم و قصد قهرمانی داشتم که نشد.

جام جهانی در فرانسه
سنگنورد ملی‌پوش قزوینی‌ها درباره میدان آینده خود در سنگنوردی هم گفت: مسابقات جام جهانی سنگنوردی را در کشور فرانسه در پیش داریم که این مسابقات حدود 7-6 ماه دیگر برگزار می‌شود.
علیپور در پاسخ به این سؤال که تمرین در فضای باز دیواره سنگنوردی مجموعه ورزشی 15 هزارنفری سردارآزادگان برای شما سخت نیست؟ گفت: همان‌طور که شما هم می‌دانید تمرین در فضای باز و با وجود باد خیلی سخت است و این کار را برای من که قهرمان جهان هستم، سخت‌تر هم می‌کند.
وی ادامه داد: متأسفانه ما حتی یک دیواره داخل سالن هم در قزوین نداریم که این کار را برای ما دشوار می‌کند.
این قهرمان سنگنوردی جهان اضافه کرد: البته دیواره سنگنوردی داخل سالن در مینودر در حال ساخت است ولی این پروسه بسیار زمان بر است و شاید تا مهیا شدن این سالن زمان بسیاری از مسابقات برای من از دست برود.
علیپور همچنین درمورد استقبال مسئولان از وی پس از بازگشت از چین هم گفت: استقبال خوب بود ولی در دفعات گذشته حداقل با دادن 3-2 سکه از ما حمایت مالی می‌کردند ولی این بار خبری از پاداش مالی نبود که همین امر به لحاظ انگیزشی ما را مقداری مایوس می‌کند.
باید دید دیوار بلند بی مهری‌ها علیپور را به بن‌بست می‌رساند یا آنکه همچنان وی با عبور از این دیوار به یکه تازی خود در دنیای سنگنوردی ادامه می‌دهد.
وی درحالی باید حدود 7-6 ماه دیگر در فرانسه حضور یابد که سابقه سومی در جام جهانی فرانسه را در کارنامه خود دارد و میدان پاریس برای او زیاد ناآشنا نیست.
رضا آماده جدال با دیواره سنگی است به شرطی که مسئولان سنگ جلوی پای وی نیندازند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =