45 درصد مدارس بروجرد نیازمند بازسازی است

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس بروجرد گفت: بیش از 45 درصد از مدارس بروجرد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که در صورت تامین اعتبار، اقدام به بازسازی می‌شود

عیسی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: هم‌اکنون 50 درصد از اعتبارات بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان بروجرد و اشترینان از محل مشارکت‌های مردمی و خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان جذب می‌شود.

وی بابیان اینکه مشارکت خیران مدرسه‌ساز برای احداث مدرسه در نقاط مختلف این شهرستان گسترده بوده است، افزود: این مشارکت به‌گونه‌ای بوده که می‌توان گفت بیش از 50 درصد از اعتبارات موردنیاز در حوزه ساخت‌ و ساز مدارس این شهرستان توسط خیران مدرس‌ساز جذب می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس بروجرد با بیان اینکه اعتبارات دولتی در راستای بازسازی و تجهیز مدارس بسیار ناچیز است، عنوان کرد: اعتبارات عمرانی در این زمینه هیچ‌گاه جوابگوی نیاز ساخت‌ و ساز در این زمینه نبوده است به‌گونه‌ای که اعتبارات دولتی تنها به بخش اندکی از تجهیزات مورد نیاز مدارس اختصاص داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 45 درصد از مدارس بروجرد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، بیان کرد: در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز در حوزه بازسازی و تجهیز مدارس بروجرد این اقدام با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: برای تمامی مدارس این شهرستان شناسنامه تهیه و در آن میزان خسارت‌های مدارس مختلف ثبت‌شده و به ترتیب برای بازسازی اولویت‌بندی شده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در راستای فراهم‌سازی تجهیزات موردنیاز برای مدارس بروجرد، خاطرنشان کرد: خرید انشعابات و تجهیزات، تجهیز و نوسازی سیستم‌های گرمایشی که سال گذشته بیش از 10 مدرسه به سیستم‌های گرمایشی جدید تجهیز شده‌اند در کنار استانداردسازی سیستم‌های موردنیاز مدارس ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای نوسازی و تجهیز مدارس بروجرد است.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس بروجردبه تخصیص اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومانی برای تجهیز سیستم‌های موردنیاز مدارس بروجرد و اشترینان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات از مجموع اعتبارات ملی به این مهم تخصیص داده‌شده که تلاش می‌شود مدارس روستایی و نواحی کمتر برخوردار بروجرد و اشترینان در اولویت بازسازی قرار گیرند.

وی با اشاره به روند تعطیلی بازسازی دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد اظهار داشت: پیشنهاد بازسازی این دبیرستان تاریخی به‌صورت موردی توسط کارشناسان ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی به مسئولان مرتبط ارائه‌شده اما باوجود مشکلات اعتباری به فراموشی سپرده‌شده و امسال هم با وجود پیگیری‌های فراوان هیچ‌گونه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =