اربعین صف آرایی توحید در برابر تکفیر است/پیاده روی اربعین نمادی از امت واحده اسلامی است

مرصاد نیوز نوشت: عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اربعین را دانشگاه بزرگ حسینی (ع) عنوان کرد که نشستن در مکتبش انسان ساز است. انسانی که با پای پیاده از نجف تا کربلا، از امیرالمومنین به سیدالشهدا می رسد.

آیت الله حسن ممدوحی اظهار داشت: اربعین حسینی رسیدن ثمره چهل روز پرورش در اقیانوس عاشوراست که پس از پشت سر گذاشتن دشوارترین لحظه های تاریخ باز هم به در قالب کاروان اهل بیت حضرت سیدالشهدا (ع) به کربلا می رسد.

آیت الله ممدوحی گفت: این اقیانوس امروز بعد از هزار و چند صد سال همچنان به عمق بخشی اعتقادات مردم عالم منجر می شود. اقیانوسی که از به هم پیوستن رودهای خروشان مسلمانان گوشه گوشه عالم امروز تجلی عشق و دلدادگی به مکتب شهادت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این اجتماع بی نظیر زوار حسینی (ع) گرچه همه اش عشق و محبت است اما موجی از رعب و وحشت و اضطراب را به دشمنان دین خدا منتقل می کند.

وی افزود: امروز روز احیاء دین خداست... نهالی که در عاشورا در زمین ریشه دواند امروز ثمر می دهد و میوه آن عزت اسلام و معرفی دین راستین به عالم بشریت است. اینجا دیگر تکفیر در برابر این همه توحید و بزرگی مضمحل می شود.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اربعین را دانشگاه بزرگ حسینی (ع) عنوان کرد که نشستن در مکتبش انسان ساز است. انسانی که با پای پیاده از نجف تا کربلا، از امیرالمومنین به سیدالشهدا می رسد.

اربعین گنگره عظیمی که برگزار کننده آن ملتهای آزاده هستند

در همین رابطه نیز آیت الله علیرضا مستشاری گفت: اجتماع اربعین در کربلای معلی با حضور 30 میلیون نفر از ملتهای آزاده دنیا یک مانور قدرت در برابر دشمان آزادی و تعالی حقیقی بشر است.

معاون امور دفاتر ، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: امروز این میزبانی از میلیون ها انسان آزاده عالم که بزرگترین اجتماع بشری در دنیاست هم به سادگی و بدون عشق به حسین (ع) امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر ابرقدرتهای عالم که امروز از پذیرش قربانیان تروریسم دست پرورده غرب در کشورهای خود سر باز می زنند هم گرد هم بیایند نخواهند توانست در پیشبرد نیازمندی های این میلیون ها نفر سر بلند بیرون بیایند و این سربلندی عتبات عالیات فقط از برکت سیدالشهداست.

آیت الله مستشاری گفت: امروز این کنگره عظیم اربعین فرصتی برای اشتراک فرهنگ های مختلف برخاسته از عاشورا و شهادت طلبی و در واقع نمودی از امت واحده اسلامی است که ثمره نهایی خون شهدای کربلا خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =