تسنیم نوشت: یک موسسه تحقیقاتی آمریکا اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال حفاری یک تونل جدید برای آزمایش هسته‌ای است ولی هیچ نشانه‌ای از قریب الوقوع بودن این آزمایش هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسه تحقیقات بین المللی دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای از اکتبر تا اوایل نوامبر نشان می دهد که کره شمالی در حال حفاری یک تونل جدید هسته ای است ولی نشانه ای از قریب الوقوع بودن این آزمایش هسته ای وجود ندارد.

این گزارش افزود: تصاویر نشان می دهد که ساخت و ساز زیادی از ماه آوریل تاکنون در تاسیسات هسته ای پونگ یه ری در شرق کره شمالی انجام شده است. هر 3 آزمایش هسته ای قبلی کره شمالی در این منطقه انجام شده است.

در این گزارش آمده است: تونل جدید موجب افزایش قابلیت کره شمالی برای انجام آزمایش های هسته ای بیشتر خواهد شد ولی در این تصاویر نشانه ای وجود ندارد که حاکی از نزدیک بودن آزمایش هسته ای پیونگ یانگ باشد.

کره شمالی آخرین آزمایش هسته ای خود را در سال 2013 میلادی انجام داده است. این آزمایش به محکومیت بین المللی روبرو شده است.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده است.

کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =