ژنرال های آمریکایی اعلام کردند که نیروی هوایی آمریکا به صنعت نفت داعش ضربات فزاینده ای وارد می کند که همین امر باعث کاهش 43 درصدی درآمدهای نفتی شبه نظامیان شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا در گزارشی به سقوط تولید نفت داعش اشاره کرده و می نویسد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، بعد از مذاکره با آنکارا اعلام کرد که ترکیه بالاخره اجازه بستن کامل مرز خود با سوریه را صادر کرد. بدین ترتیب، داعش حدود 2 میلیارد دلار را که هر سال از محل قاچاق نفت دریافت می کرد، از دست خواهد داد.

گفته می شود روسیه برخلاف انتظارات، بعد از سرنگونی هواپیمای سوخو در آسمان سوریه، فعالیت نظامی خود را افزایش داد و طی دو ماه اخیر شمار کثیری از تأسیسات نفتی داعش و کامیون های نفتکش آن را از بین برده است. همزمان ژنرال های آمریکایی اعلام کردند که نیروی هوایی آمریکایی به صنعت نفت داعش ضربات فزاینده ای وارد می کند که همین امر باعث کاهش 43 درصدی درآمدهای نفتی شبه نظامیان شده است.

اولگ ادنو کولنکو، نویسنده گزارش در ادامه، طرف آمریکایی را به اعلام ارقام بی اساس متهم می کند زیرا بعد از ظهور سامانه اس-400 در پایگاه روسی در لاذقیه نیروی هوایی امریکا پروازهای خود را متوقف کرده است.

میخاییل مزینتسف، رئیس مرکز ملی دفاع روسیه اعتقاد دارد که طرف ترکی قصد ندارد مرز را بسته و جلوی قاچاق نفت را بگیرد. بنا به اطلاعات سرویس های ویژه روسی، طی یک هفته اخیر تا 2 هزار نفر شبه نظامی، بیش از 120 تن مهمات و حدود 250 دستگاه خودرو از خاک ترکیه به سوریه به دسته های داعش و جبهه النصره منتقل شده است.

نویسنده با توجه به روابط خصمانه بین ترکیه و روسیه و دوستی آنکارا با داعش، تأکید وزیران ناتو بر دفاع از ترکیه متحد خود در رابطه با بی ثباتی در مرزهای جنوب شرقی ناتو را یک نوع تزویر می داند زیرا روشن است که ناتو به روسیه و نه به داعش هشدار می دهد.

4952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =