ایسنا نوشت: مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون داعش موفق به انجام هیچ عملیات نظامی در استان نشده و کلیه فعل و انفعالات این گروهک تروریستی به دقت رصد می‌شود.

نصرت الله مرادی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی کشور در سطح کلان و ملی قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: از این مسئله هم دوستان و هم دشمنان ما به خوبی آگاهی دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش، انتظامی، مرزبانی و بسیج و نیز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند و به تبع کشور، در استان نیز چنین وضعیتی داریم و تمامی دستگاه‌های انتظامی و نظامی و اطلاعاتی و امنیتی استان از هیچ تلاش و کوششی برای انجام ماموریت‌‎های خود دریغ ندارند و مهم ترین دغدغه آنها استمرار امنیت به معنای واقعی آن است.

مرادی به پیدایش گروهک داعش و فعالیت‌های تروریستی این گروهک در منطقه در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: با دو سال جنایت‌های وحشیانه این گروه، حتی مردم عامی که غیر تخصصی به این پدیده ضد انسانی و ضد دینی نگاه می‌کنند هم متوجه شدنده‌اند که این گروهک بر هیچ شاخصه اخلاقی و انسانی استوار نیستند و تبدیل به موجود درنده‌ای شده‌اند که امکان دارد پاچه خودشان را هم بگیرند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه همه دولت‌های روی کار آمده بعد از انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای بر ایجاد امنیت درکشور و استان داشته‌اند، گفت: اما گاها اقدامات کوری پیش می‌آید که توفیقی برای عوامل آن نیست و تنها یک اقدام کور است.

مرادی به اقدامات تروریستی اخیر گروهک داعش در پاریس اشاره کرد و افزود: من نمی‌گویم احتمال انجام این اقدامات در ایران وجود دارد ، اما بواسطه آرمانها و اعتقادات و باورها و راهبردهایی که برای تعالی انقلاب اسلامی و نظام داریم تا به امروز برای سرکوب این گروهک ضد انسانی بیش از هر کشوری هزینه کرده، وقت گذاشته‌ایم و مقابله کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در پی این اقدامات که موجب شده داعش در سوریه و عراق طی عملیات‌های مستشاری ایران لطمات زیادی بخورد طبیعی است که این گروهک حس انتقام جویی از ما را داشته باشند و اینکه داعش بخواهد اقدامی بر علیه ایران انجام دهد چنین چیزی غیر طبیعی نیست.

مرادی با تاکید بر اینکه نباید به شایعات گوش کرد، گفت: خاصیت این گروه تروریسی تولید شایعه و رعب و وحشت است و آنها در عراق و سوریه نیز اول ایجاد رعب و وحشت کرده و بعد جایی را تسخیر می‌کردند که البته مردم و کشور ما متمایز از دیگر ملل هستند و تجربه دفاع مقدس گویای این حقیقت است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: ما نباید با ترویج شایعات به آرامش مردم لطمه بزنیم و خوشبختانه مردم ایران به این شایعات گوش نمی‌دهند.

مرادی به سطح آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی کشور اشاره کرد و افزود: اخیرا مانوری برای ایجاد آمادگی برای مقابله با هر گونه اقدام تروریستی در تهران انجام شد که مشابه همین مانور در استان و در مرزهای غربی نیز صورت گرفت و خوشبختانه سطح آمادگی نیروها در حد عالی است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور آمادگی برخورد، مقابله و پیشگیری با هر گونه تهدیدی را دارند، گفت: به نظر نمی‌آید گروهک داعش تن به چنین حماقتی بدهند، اما پدیده‌های امنیتی خاصیتشان این است که باید هر احتمالی را در نظر بگیریم.

مرادی با بیان اینکه تاکنون گروهک تروریستی داعش از زمان پیدایش خود در استان کرمانشاه موفق به انجام عملیات نظامی نبوده، از تمامی رسانه‌ها خواست تا آرامش مردم را با شایعات بر هم نزنند و بگذارند اطلاع رسانی از مجاری مجاز صورت گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =