برف و باران و ترافیک سنگین در جاده‌ها/ کدام جاده‌ها مسدود است؟/ امدادرسانی به ۴۲ هزار نفر

باشگاه خبرنگاران نوشت: برف و کولاک چندین استان کشور را در برگرفت و با توجه به بارش برف و باران محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مختلف اعلام شد.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: محورهایی که به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده است بدین شرح است:

استان همدان، آزاد راه همدان- تهران، استان زنجان محورهای زنجان به دندی، زنجان به چورزق، زنجان به طارم،استان کردستان محورآورامان به پاوه،

استان آذربایجان شرقی آزاد راه بستان آباد به زنجان،استان قزوین محورهای قزوین به همدان، قزوین به زنجان، جاده قدیم قزوین به رشت و آزاد راه قزوین به رشت،استان البرز محور شمشک به دیزین،استان گیلان محور تونل به خلخال، در شرق استان تهران محور هراز از ساعت 4 صبح امروز،استان البرز محور کرج به چالوس از ساعت 5:40 دقیقه صبح امروز،محور فیروز کوه در شرق استان تهران از ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز،محور سمنان به دامغان در استان سمنان از ساعت 8 صبح مسدود شده است.


وی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس در باند جنوبی آزاد راه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و باند جنوبی آزاد راه تهران- کرج از پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است و در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.


سرهنگ رحمانی گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران،سمنان،زنجان،قزوین،قم،کردستان، همدان در اکثر محورها خراسان رضوی محور قوچان، فارس محور آباده به شیراز، کرمان محور زرند به کرمان،گلستان، محور توسکستان، گیلان محورهای ماسوله و دیلمان و مازندران ارتفاعات محورهای هراز، کندوان و فیروز کوه بارش برف و در اکثر محورهای استان‌های خراسان رضوی، گلستان، گیلان و مازندران بارش باران گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای ترافیکی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است


ضمن آنکه در استان‌های گیلان محور اسالم به خلخال و لرستان محور خرم آباد به پل زال به علت یخبندان و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش برف در 10 استان کشور

سرهنگ اسفندیاری جانشین فرمانده پلیس راه کشورگفت: محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، آزادراه همدان - ساوه، بستان‌آباد - زنجان، قزوین - همدان،‌ قزوین - زنجان، قزوین - رشت، زنجان - دندی، زنجان - طارم، اورامان - پاوه و شمشک - دیزین به علت بارش برف سنگین، یخبندان و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

وی افزود: در حال حاضر در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، سمنان، زنجان، قزوین، قم، کردستان و همدان بارش برف همچنان ادامه دارد.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور از هموطنان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند زیرا در اکثر محورهای کشور شرایط جوی به گونه‌ای است که رانندگی به سهولت انجام نخواهد شد.

اسفندیاری تاکید کرد که از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهد شد و لازم است که رانندگان ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی، با احتیاط و رعایت فاصله طولی حرکت کنند.


تصادف زنجیره ای 15 خودرو در جاده کنگاور

تصادف زنجیره ای خودروها در حوالی روستای رحمت آباد واقع در محور کنگاور - اسدآباد حدود ساعت 17 عصر یکشنبه اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت 6 نفر شد.

پیمان پاکزاد رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: مرکز فوریت های پزشکی کنگاور برای امدادرسانی و انجام اقدامات اولیه درمانی به سرعت در محل حادثه حاضر شد و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی اضافه کرد: همه مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده و از بیمارستان ترخیص شده اند.

پاکزاد از تلاش های شبانه روزی تیم فوریت های پزشکی شهرستان کنگاور که در ایام سوگواری اربعین حسینی (ع) جهاد گونه تلاش می کنند قدردانی کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بربارش شدید برف و کاهش دما و لغزنده بودن جاده ها در ساعات آینده رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کرده و از سبقت های بی مورد پرهیز کنند.

آزاد راه کنگاور - اسدآباد (محور کرمانشاه - همدان) از محورهای پرتردد و پرترافیک غرب کشور محسوب می شود.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 84 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و411 کیلومتری تهران واقع شده است.

امداد رسانی به 42 هزارو 430 نفر به دلیل برف و کولاک

خبرگزاری میزان نوشت: سخنگوی سازمان امداد و نجات و هلال احمر از امداد رسانی به 42 هزارو 430 نفر به دلیل برف و کولاک خبر داد و گفت: 200 تیم(790) نفره در آماده باش کامل به سر می برند.

سید مصطفی مرتضوی درباره عملیات برف و کولاک طی 48 ساعت گذشته اظهار کرد: ١٨استان همچون آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان متاثر از برف و کولاک شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در این مدت به 42 هزارو 430 هزار نفر امداد رسانی صورت گرفته است، افزود: متاسفانه در این ایام ٢٦نفر مصدوم شدند که 15 نفر بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات و هلال احمر به اسکان 30 هزارو 600 نفر اشاره کرد و گفت: در این ایام یک هزارو 893 دستگاه خودرو از برف رها شده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به این مطلب که 200 تیم(790) نفره در آماده باش کامل به سر می برند، تصریح کرد: 2 هزارو 300 تخته پتو، 600بسته غذایی، 50بطری آب معدنی، 400 قوطی کنسروجات، دو هزار نان، 100 کیلوگرم خرما و 4 هزارو 400 بسته بیسکویت توزیع شده است.

اسکان 9462 نفر در راه مانده در استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از اسکان 9462 نفر در راه مانده در استان زنجان طی دیشب خبر داد.

«صفی‌الله کرامتی» اظهار کرد: با آغاز بارش برف و کولاک شدید ارگان‌های ذی‌ربط نسبت به مسدود کردن برخی محورهای مواصلاتی استان اقدام کردند که بر اثر آن شماری از افراد در حال تردد در مناطق مختلف استان اسکان داده شدند.

وی گفت: دیشب، 5205 مسافر در شهر زنجان و در اماکنی که از قبل پیش‌بینی شده بودن اسکان یافتند که بلافاصله پس از بازگشایی مسیرها می‌توانند به سفر خود ادامه دهند.

این مسئول به اسکان 3150 نفر در خرم‌دره، 880 نفر در ابهر، هفت نفر در ایجرود، 73 نفر خدابنده، 40 نفر ماه‌نشان و 14 نفر در آب‌بر اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش نیروهای امدادی نیز شش نفر از زنان باردار که در روستاها گرفتار شده و امکان جابه‌جایی نداشتند به بیمارستان‌های شهرهای استان انتقال داده شدند.

وی با اشاره به آمادگی استان برای مقابله با هرگونه بحران گفت: خوشبختانه شرایط تحت کنترل است و با اولویت‌های تعیین شده راهداران در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند.

یک کشته و۲۰زخمی در واژگونی اتوبوس در محور ساوه-بویین زهرا 

مهر نوشت: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به واژگونی اتوبوس بر اثر تصادف با یک تریلر، در کیلومتر ۵۰ محور ساوه-بوئین زهرا، گفت: متاسفانه یک نفر کشته و ۲۰ زخمی شدند.
محمد قربانلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی اعلام حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۵۰ محور ساوه-بوئین زهرا، در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه به مرکز فوریت های پزشکی ساوه، تیم امدادی با وجود کولاک و شرایط نامساعد جوی در مدت ۲۰دقیقه در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه این اتوبوس بر اثر تصادف با یک دستگاه تریلر واژگون شده، ابراز داشت: با توجه به بارش برف و کولاک علت حادثه توسط ماموران راهور در حال بررسی است.

به گفته رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه، این تصادف منجر به فوت راننده اتوبوس در صحنه شد و پنج مصدوم توسط خودروهای شخصی و سایر مصدومان توسط مرکز فوریت های پزشکی و ۱۱۲ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

قربانلی افزود: پنج آمبولانس از ساوه، زرندیه و بوئین زهرا برای پوشش مصدومان این حادثه به محل اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه در خاتمه اظهار داشت: مصدومان این حادثه به بیمارستان های شهید مدرس ساوه، شهید چمران ساوه و شهدای آسیابک زرندیه اعزام شدند.


304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =