۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
برندگان جوایز فیلم مستقل بریتانیا

«اکس ماکینا» بیشترین جوایز را از آن خود کرد، «45 سال» و «مکبث» دست خالی به خانه رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه شب در لندن برگزار شد و فیلم «اکس ماکینا» جایزه بهترین فیلم مستقل بریتانیا را از آن خود کرد. فیلم علمی تخیلی الکس گارلند علاوه بر این در رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه نیز برنده جایزه بود، و اندرو وایتهرست هم برای جلوه‌های ویژه‌ی تصویری فیلم جایزه دستاورد برجسته‌ی مهارت هنری را دریافت کرد.

اندرو های کارگردان فیلم «45 سال» و جاستین کرتزل کارگردان «مکبث» علیرغم اینکه فیلم‌ هرکدام در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود، مراسم را دست‌خالی به پایان رساندند.

جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی دو نقش رونی و رگی در فیلم «افسانه» به تام هاردی تعلق گرفت، هر چند که این بازیگر در مراسم دیشب غایب بود و دامنال گلیسن از سوی او جایزه را دریافت کرد.

گلیسن علاوه بر جایزه تام هاردی، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز به نمایندگی از پدرش برندان گلیسن بر صحنه حاضر شد. او در این رشته رقیب پدرش بود اما رقابت را به او واگذار کرد. برندان گلیسن برای بازی در فیلم «مدافع حق رای زنان» این جایزه را از آن خود کرد.

سیرشا رونان برای بازی در درام «بروکلین» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. او دو سال پیش در همین مراسم با تهیه‌کنندگان «بروکلین» ملاقات کرده بود. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در «خرچنگ» به اولیویا کلمن رسید. این سومین جایزه کلمن در تاریخ جوایز فیلم مستقل بریتانیا بود.

جایزه بهترین فیلم مستقل بین‌اللملی به ساخته لنی آبراهامسون «اتاق» اهدا شد. این فیلم در این رشته رقبای قدرتمندی مانند «کارول» و «پسر شائول» را پشت سر گذاشت.

در رشته بهترین فیلم مستند جایزه در عین ناباوری به «ایمی» تعلق نگرفت و فیلم مستند «اسب سیاه» جایزه را با خود به خانه برد.

جایزه داگلاس هیکاکس برای بهترین کارگردان فیلم اولی به استفان فینگلتون رسید، و پل کاتیس و اندرو دی‌لاتبینیر برای فیلم «کجکی، داستان واقعی» جایزه تهیه‌کننده‌ی سال را به صورت مشترک دریافت کردند.

منبع : اسکرین‌دیلی / 6 دسامبر

۵۸241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =