فارس نوشت: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: رسانه‌های استان نقش مؤثری در احیای موقوفات دارند و آمار افزایش موقوفات این امر را تأیید می‌کند.

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌باقر حسینی‌اراکی ظهر امروز در چهارمین همایش وقف و رسانه کرمانشاه اظهار کرد: در اهمیت وقف همین بس که نخستین واقف در دین اسلام رسول اکرم(ص) بوده و در همین راستا پایان ماه صفر به‌عنوان هفته وقف نام‌گذاری شده است.

وی به نقش موثر رسانه‌ها در جوامع و روابط خانواده اشاره کرد و گفت: در عصر کنونی رسانه‌ها بر مردم تسلط دارند و این درحالی است که قرار بود رسانه‌ها در اختیار مردم باشند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه رسانه می‌تواند حق و باطل را وارونه جلوه دهد، ادامه داد: این موضوع در دنیای غرب مشاهده می شود، در حالی که در کشور ایران رسانه در اختیار دین است.

وی با اشاره به تغییر مداوم ساختار رسانه، افزود: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نیز به‌عنوان رسانه تاثیر‌گذار به وجود آمده و در صورت هدایت صحیح می تواند موثر باشد که اگر سواد استفاده از این شبکه‌ها ایجاد نشود، ممکن است برخی افراد را دچار آسیب کند.

حسینی‌اراکی خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند گفتار جامعه را تغییر دهد و در تغییر منش و روش فکری کودکان موثر است و در این زمینه باید رسانه‌ها به ایجاد ممیزی اقدام کنند.

وی سرانه سواد رسانه‎ای در کشور را پایین دانست و ادامه داد: ضرورت ایجاد سواد رسانه‌ای در کشور از حقایقی است که باید به آن پرداخته شود و عدم سواد رسانه‌ای باعث آسیب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: رسانه‌ها نقش موثری در احیای موقوفات، اطلاع‌رسانی اجرای نیت واقفان و عملکرد اوقاف ایفا می‌کنند که در پایان سال 91، 30 موقوفه وجود داشته که این میزان به 44 مورد در پایان سال 92 و در پایان سال 93 این میزان به 72 مورد رسیده و می‌توان بخشی از آن را تاثیر رسانه عنوان کرد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نهادینه کردن احیای وقف را از جمله وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید موقوفاتی که نیاز جامعه است را مطرح کنند که در استان کرمانشاه برای تسهیل ازدواج جوانان، حمایت از نخبه‌های علمی، ساخت مسجد و مسکن برای فقرا موقوفه وجود ندارد.

حسینی‌اراکی گفت: سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 600 نخبه قرآنی آذر ماه سال جاری به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود و در این خصوص رسانه‌ها و تمام افراد وظیفه تبلیغ را برعهده دارند.

این مسئول از اطعام و اسکان 316 هزار نفر در مواکب داخل و خارج با همکاری دستگاه‌های مربوطه خبر داد و تصریح کرد: باید دبیر‌خانه دائمی اربعین از هم‌اکنون تشکیل و برنامه‌ریزی برای سال آینده صورت گیرد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات محلی و رسانه‌های فعال در حوزه وقف با اهدای تندیس و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =