وزیر دفاع در مورد انتظاری که از دانشجویان می‌رود گفت: دانشجویان باید خود را در ابعاد مختلف دانشی، تجربی و شخصیتی بسازند و خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.

مهم‌ترین سخنان سردار حسین دهقان در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان که در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و ایسنا آن را منتشر کرده به این شرح است‌:

** در روز 16 آذر سال 1332 حرکتی که از طرف دانشجویان صورت گرفت و مخالفت خود را با حضور آمریکایی‌ها نشان دادند از روی آگاهی و آینده‌نگری نسبت به رخدادهای اخیر بود.

** اگر روزی نگران وضعیت دانشگاه‌ها بودیم که در سایه حضور گروه‌های منحرف که قصدشان منحرف کردن سطوح آموزشی دانشگاه‌ها بود انقلاب فرهنگی را رقم زدیم. ... همین دانشجویان همزمان با توسعه جریان‌های انحرافی در کشور با ابتکار عملی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و عملا انقلاب دوم را رقم زدند که مانع رسوخ تفکری شدند که می‌توانست دستاورد نظام را تحویل نظام سلطه دهد. ... دانشجویان با حرکت خود هیمنه نظام سلطه به رهبری آمریکا را شکستند و در موضوع تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که مراکزی که آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف پایه ریزی می‌کردند در آن مراکز به دنبال جاسوسی و نفوذ بودند.

** جامعه ما همواره از آزادگی دفاع کرده و نماد چنین ویژگی‌هایی بوده است به عنوان نمونه زمانی که دانشجویان در محضر رهبری حضور می‌یابند و پشت تریبون می‌روند ، حتی به ایشان انتقاد هم می‌کنند.

** دانشجو نباید پیاده نظام جریان‌های سیاسی باشد چون دانشجویان متعلق به نظام، مردم، رهبری و نظام هستند و در این صورت دانشجویان می‌توانند به عنوان یک عنصر موثر فعالیت کنند.

**نقد سازنده نشان دهنده عدم تعلق به افراد دیگر است و دانشجویان باید در حوزه نقد مصلحانه قرار گیرند.

** از حدود 10-12 سال پیش که نظام سلطه و کشورهای مخالف ما تلاش کردند پرونده‌ای را علیه ملت ما شکل دهند این پرونده باید به جایی می‌رسید که ایران به عنوان تهدیدکننده صلح امنیتی در نظر گرفته شود. برای این کار نظام سلطه همه منابع، دستگاه‌ها و رسانه‌های خود را به کار بستند که اطلاعات و اسنادی را به وجود بیاورند که ثابت کنند ملت ایران در راه دستیابی به سلاح هسته‌ای است. آمریکا و اسراییل و غرب برای این کار نشست‌هایی را تشکیل دادند و در نهایت به سمتی رفتند که پرونده کاملی از ایران بسازند تا بتوانند اجماع جهانی را برای مقابله با ما رقم بزنند. از همان آغاز این کشورها پرونده هسته‌ای ایران را با سایر گزینه‌ها روی میز گذاشتند و ایران را تهدید و تحت یک جنگ روانی سنگین قرار دادند.

** هیچ گاه نظام سیاسی ایران و رهبری به دنبال سلاح هسته‌ای نه بوده و نه خواهد بود و اساسا چنین چیزی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد چون ما معتقدیم که ایمان، پیوستگی و وحدت و اعتماد دولت و مردم است که قدرت خلق می‌کند. ما در تولید سلاح های متعارفی که می‌تواند در عرصه دفاع از مردم و انقلاب به کار رود هیچ کم و کاستی نداریم و امروز از توان صنعتی دفاعی‌ای برخورداریم که در بسیاری از نمونه‌ها با قدرت های جهانی برابری می‌کنیم.

** در سال 92 وارد فضای جدیدی در عرصه بین المللی شدیم و اعلام آمادگی کردیم که هر سند معتبری را که نشان دهد ما کاری را انجام دهیم حاضریم بررسی کنیم اما طرف‌های مقابل حتی نتوانستند یک سند معتبر ارائه کنند. ما تا به امروز سند معتبری که نشان دهنده این باشد که ملت ایران در مسیر هسته‌ای شدن به سمت سلاح هسته‌ای رفته پیدا نکردیم.

** گزارش آژانس به دو بخش مقدمه و نتیجه‌گیری تقسیم می‌شود و شاهد این هستیم که آژانس در این گزارش اذعان کرده است که ایران به نقشه راه کاملا عمل کرده اما ما زمانی به تعهدات خود پایبند هستیم که طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشد. هر زمان که آن‌ها زیر تعهدات خود بزنند و آن را اجرا نکنند ما نیز به مسیر اول خود برمی‌گردیم و دیگر محدودیت‌ها را نمی‌پذیریم. ... این گزارش نشان می‌دهد که یک سری مطالعات دانشگاهی در زمینه هسته‌ای صورت گرفته است. درواقع امروزه صلح آمیزبودن فعالیت‌های ما و اینکه ایران می‌خواهد وارد عرصه تجاری انرژی و مواد هسته‌ای شود پذیرفته شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =