ایرنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از 9 آذرماه جاری تاکنون 11 نفر فوتی مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان وجود داشته که مرگ چهار نفر آنان بر اثر این بیماری مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر «محمود رضا میری» افزود: در این مدت 456 نفر دارای علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 206 نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: 176 نفر از مجموع بیماران بستری شده مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آزمایش 22 نفر آنان مثبت بوده است.

به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری آنفلوانزا در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان و انتشار اخبار گوناگون از این بیماری نگرانی های در میان مردم به وجود آمده و بسیاری از شهروندان برای خرید ماسک به داروخانه ها روی آورده اند.

یکی از شهروندان زاهدانی گفت: ماسک 95 درصد در داروخانه ها کمیاب شده است و هر عدد با قیمت چهار تا پنج هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه بیماری پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا به راحتی قابل انجام است، گفت: شستشوی مداوم دستها با آب و صابون و رعایت آداب تنفسی از شیوع آنفلوآنزا پیشگیری می کند.

وی بیان کرد: مبتلایان به آنفلوآنزا از خود درمانی، دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند. آنفلوآنزا یک بیماری به شدت مسری است که از طریق قطرات تنفسی و نیز دست آلوده از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: علائم این نوع از آنفلوآنزا همانند سرما خوردگی عمومی، تب و تنگی نفس است بر این اساس به هموطنان توصیه می شود در صورت بروز علائم ذکر شده به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دکتر میری اظهار داشت: هرساله با آغاز فصل سرما در استان های جنوب کشور افزایش بروز بیماری آنفلوآنزا مشاهده می شود به طوری که از حدود 10 روز قبل اطلاع یافتیم در کرمان مواردی از این بیماری بروز کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از آزمایشگاه های مرجع جنوب شرق کشور در زاهدان قرار دارد موارد مشکوک به آنفلوآنزا در کمترین زمان در این مرکز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قرار دارند.

همچنین شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز و نیکشهر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =