تسنیم نوشت: عسکری با اشاره به اینکه 265 هزار نفر از افرادی که در حوزه صنعت و معدن و تجارت در حال فعالیت هستند ، پرونده مالیاتی ندارند، گفت: همه صنوف و تشکلها که به صورت قانونی ثبت می شود باید از نظام مالیاتی کشور پرونده داشته باشد.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مودی مالیاتی مشاغل ۳۷ درصد از پرداخت مالیات معاف هستند ، حدود ۳۳ درصد زیر ۵۰۰ هزار تومان مالیات می دهند و فقط ۲.۵ درصد مودیان بالای سه میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

علی عسکری در چهارمین اجلاس دوره ششم اتاق اصناف ایران اظهار کرد: سازمان مالیاتی دو رسالت عمده دریافت مالیات و تنظیم روابط و شفافیت در اقتصاد را برعهده دارد.

وی ادامه داد : جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی در تمام دنیا نظام مالیاتی است و ما انتظار داریم با همکاری اصناف به خوبی در این حوزه انجام وظیفه کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه 265 هزار نفر از افرادی که در حوزه صنعت و معدن و تجارت در حال فعالیت هستند ، پرونده مالیاتی ندارند ، گفت: همه صنوف و تشکلها که به صورت قانونی ثبت می شود باید از نظام مالیاتی کشور پرونده داشته باشد.

وی افزود : این افراد حتی اگر دارای مافیت مالیاتی باشند باید پرونده خود را تشکیل دهند.

رئیس سازمان مالیاتی افزود : 2500 شرکت اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه می دهند و 10 هزار شرکت هستند که با سازمان مالیاتی به مشکل برخورد کردند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال اعتمادسازی بین سازمان مالیاتی و اصناف هستیم گفت: اگر روابط دوطرفه باشد ما در اداره مالیاتی مشکلی نخواهیم داشت.

عسکری درباره قاچاق هم خاطرنشان کرد: در نظام مالیاتی از قاچاق صدمه فراوانی به کشور وارد شده است و ما امیدواریم با همکاری اصناف این معضل هر چه زودتر ریشه کن شود.

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 0
    من امسال 6 میلیو ن مالیات دادم.